Агентство ЄС з кібербезпеки: європейські аеропорти атакували програм-вимагачів

Berlin-Brandenburg International Airport in Berlin, Germany, was among four airports across Europe working to restore normal operations on Monday in the wake of a malicious ransomware attack that crippled critical IT systems used to check in and board passengers. File Photo by Adam Berry/EPA-EFE

Оскільки кібератака, яка занурила європейських авіапасажирів у хаос, триває вже третій день, Європейський Союз заявив у понеділок, що це не був поодинокий інцидент, і злочинні угруповання використовують програми-вимагачі для порушення роботи ІТ-систем аеропортів по всьому світу.

Шкідливе програмне забезпечення, що використовується в системах автоматичної реєстрації та посадки в аеропортах, було використано для зараження, повідомило BBC Агентство ЄС з кібербезпеки, хоча воно не згадало про будь-який вимаганий викуп в обмін на розморожування систем.

Банду, що стоїть за нападом, поки що не ідентифіковано, але такі групи зазвичай вимагають оплату в біткоїнах, які згодом неможливо відстежити.

Європейські аеропорти, включаючи Брюссель, Берлін та Дублін, продовжують зусилля щодо повернення до нормального режиму роботи, а лондонський Хітроу звернувся до авіакомпаній з проханням продовжувати реєстрацію та посадку пасажирів вручну, згідно з міжнародними повідомленнями, що витікли в пресу.

Muse, програмне забезпечення, на яке поширюється дія цього питання, розроблено компанією Collins Aerospace, підрозділом оборонної компанії RTX, що базується у Вірджинії.

У понеділок компанія Collins заявила, що працює зі своїми клієнтами та перебуває на завершальних етапах надання оновлень, які відновлять роботу уражених систем.

За даними аеропорту Брюсселя, компанія Collins Aerospace ще не підтвердила, що відновила контроль та убезпечила систему, але речник повідомив The Guardian, що лише близько 14% та 8% вильотів та прильотів у понеділок було скасовано.

За словами речника, ситуація з аеропортом Лондон-Хітроу, здається, дещо покращилася: «переважна більшість рейсів у Хітроу виконуються у звичайному режимі, хоча реєстрація та посадка на деякі рейси можуть тривати трохи довше, ніж зазвичай».

«Система не належить Хітроу та не експлуатується ним, тому, хоча ми не можемо вирішити ІТ-проблему безпосередньо, ми підтримуємо авіакомпанії та маємо додаткових колег у терміналах для допомоги пасажирам», – сказав речник.

Ціни на акції європейських авіакомпаній знизилися під час ранкових торгів. Акції International Airlines Group, EasyJet та Wizz Air впали приблизно на 1%. Акції ірландської Ryanair знизилися на 1,69%, продовживши місячне падіння на позабіржових торгах на NASDAQ, де вона має свій основний лістинг.

У липні 2024 року збій з оновленням програмного забезпечення для кібербезпеки від техаської компанії CrowdStrike спричинив глобальний збій ІТ-систем, що призвело до зупинки тисяч рейсів через проблеми з системами бронювання та онлайн-реєстрації.

Авіакомпанії United Airlines, American Airlines та Delta Air Lines призупинили всі рейси по всьому світу, але в Європі Ryanair також сильно постраждала, а в аеропортах Амстердама, Берліна, Парижа, Манчестера та всіх чотирьох аеропортах Лондона утворилися довгі черги.

Аеропорти та перевізники в Азії також постраждали.

Системи екстрених кол-центрів 911 також вийшли з ладу щонайменше у трьох штатах США.

Також спостерігалися перебої в залізничному сполученні, логістиці, лікарнях, банках, фондових біржах, а деякі телевізійні мережі були змушені припинити ефір, не маючи змоги транслювати.

Sourse: www.upi.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь