Споживання тютюнових та нікотинових виробів в Україні зростає

Зростання споживання тютюнових та нікотинових виробів в Україні Дослідження 05/07/2025 15:53 Укрінформ В Україні відновилася негативна тенденція до зростання споживання тютюнових та нікотинових виробів.

Цю інформацію, отриману в результаті двох соціологічних опитувань, Укрінформу надала громадська організація «Життя» у співпраці з Київським міжнародним інститутом соціології (КМІС).

Опитування, проведене KIIS у рамках регулярного «Омнібуса» з лютого по березень 2025 року, свідчить про продовження негативної тенденції зростання вживання тютюну та нікотину.

Наразі, за повідомленнями, 31% українців вживають тютюнові або нікотинові вироби. Цей показник зріс з 27% у жовтні 2024 року до 31% (примітно, що кількість щоденних споживачів зросла з 23% до 27%).

Найбільш значне зростання вживання тютюнових та нікотинових виробів спостерігається серед молоді віком 18-39 років, яке зросло до 45% (порівняно з 33% у 2024 році). Це свідчить про те, що молодь продовжує бути основною цільовою демографічною групою для тютюнової промисловості.

Впливовим фактором зростання споживання тютюну та нікотину став агресивний маркетинг нагріваних тютюнових виробів (HTTP) та електронних сигарет. Серед молодих курців віком 18-29 років 37% вживають нагрівані тютюнові вироби, а 39% – електронні сигарети.

Цьогорічне дослідження виявило тривожну статистику – кожен п’ятий (21%), хто зараз курить тютюнові та нікотинові вироби, використовує 2 або 3 різні види виробів. Поширеність вживання кількох видів продукції особливо висока серед молоді віком 18-29 років і становить 45% (23% використовують два види, а 22% – три).

«Найчастіше спостерігається поєднання сигарет та TWEN. Це може свідчити про те, що впровадження та маркетинг нових тютюнових та нікотинових виробів призводить до одночасного вживання кількох продуктів», – наголосила Вікторія Захожа, заступниця генерального директора Київського міжнародного інституту соціології.

Підвищений рівень споживання тютюнових виробів, особливо TWEN, серед молоді відповідає впливу маркетингових стратегій тютюнової промисловості. Згідно з опитуванням KIIS «Споживання та ставлення до електрично нагріваних тютюнових виробів», 43% українців стикаються з рекламою TWEN, а серед осіб віком 18-29 років цей показник зростає до 75%.

Найпоширенішими місцями, де люди різного віку стикаються з рекламою TWEN, є роздрібні магазини та Інтернет. Молоді люди віком 18-29 років особливо вразливі до онлайн-реклами, 59% з них повідомляють про контакт.

Значна більшість респондентів, які обирають TWEN, обирають продукти зі смаком (63%), причому 81% молодих користувачів віком 18-29 років роблять той самий вибір. Це свідчить про те, що смаки є фактором, що сприяє залученню молоді до TWEN.

Більше того, 38% молодих українців віком 18-29 років вводять в оману хибним наративом тютюнової промисловості про те, що вживання TWEN менш шкідливе, ніж куріння традиційних сигарет.

«Завдяки постійному моніторингу моделей споживання ми спостерігаємо, що нові тютюнові та нікотинові вироби не слугують засобом для відмови від традиційного куріння; вони радше сприяють залученню дітей та підлітків до нікотинової залежності та навіть провокують одночасне вживання кількох продуктів. Такі тенденції можуть накласти значне навантаження на українську систему охорони здоров’я та посилити демографічну кризу», – наголосив Дмитро Купіра, виконавчий директор ГО «Життя».

На заході було оголошено про запуск національної інформаційної кампанії під назвою «Яскраві продукти – темні наміри. Захистіть молодь від тютюнових пасток». Ця ініціатива була розроблена у партнерстві з громадською організацією «Життя» та Центром громадського здоров’я Міністерства охорони здоров’я. Метою цієї кампанії є викриття обманливої тактики тютюнової промисловості та відстоювання суттєвих законодавчих змін для захисту молоді від агресивного маркетингу тютюнових та нікотинових виробів.

«Тютюнова промисловість активно залучає молодь до нікотинової залежності за допомогою різних маркетингових стратегій, від створення нових продуктів до поширення оманливих міфів про зменшення шкоди. Нікотинова залежність – це хвороба, яка загрожує життю та здоров’ю людини. Наш уряд повинен захистити дітей та молодь від спокушання курити та інформувати громадськість про реальну небезпеку, яку становлять будь-які тютюнові та нікотинові вироби», – підсумував Олександр Юрченко, заступник генерального директора Центру громадського здоров’я Міністерства охорони здоров’я.

Як повідомляв Укрінформ, понад 80% закладів громадського харчування в Україні дотримуються заборони на куріння у своїх приміщеннях.

Перше фото: Єнс Калаене/dpa

Опитування Цигарки Інститут стратегічних досліджень Електронні сигарети

Источник: www.ukrinform.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь