Пілот Мі-24 «Вікінг» у «Станції Краматорськ»: Літаки F-16 поки не використовують на передовій Відео 15.01.2025 20:12 Укрінформ Хід війни не змінить ні маленька вертолітна авіація, ні велика стратегічна. Але це – потужна допомога війську, яка могла би бути ще ефективнішою, якби винищувачі F-16 працювали ближче до лінії зіткнення.
Таку думку висловив пілот 11-ї окремої бригади армійської авіації сухопутних військ ЗСУ з позивним «Вікінг» у програмі «Станція Краматорськ», що вийшла 15 січня в Укрінформі.
За словами пілота гвинтокрила Мі-24, винищувачі F-16 зараз працюють виключно як ППО, для збиття ворожих дронів і ракет. Ці літаки поки що дуже бережуть і не ризикують відправляти в потенційну зону ураження – на передову.
«Я думаю, що потрібно ще трохи часу, щоб подивитися, як взагалі ці F-16 впливають на повітряну обстановку трохи ближче до лінії зіткнення. Можливо, не на самій передовій, нехай на безпечній відстані від ворога, але з можливістю збивати ракетами ворожі Су-35, Су-34. Якщо такі ракети будуть для F-16, це дуже суттєво вплине на хід бойових дій», – запевнив «Вікінг».
На думку військового, найбільше шкоди на фронті зараз – від постійних скидів ворожих КАБів. «Авіабомби буквально виносять позиції наших військових, а далі ворог йде по випаленій землі. Якщо ці КАБи та «СУшки» прибрати – це буде для нашого війська така маленька перемога, яка дозволить нашим солдатам просуватися вперед та визволяти нашу територію», – вважає «Вікінг»
На запитання, чи може ситуація в небі змінитися, якщо нашим пілотам пересісти на американські ударні вертольоти Apache, «Вікінг» відповів: «Я думаю, ми трошки краще будемо підтримувати наших бійців. Ми ж не зможемо на ньому залетіти в посадку за лінію фронту і там спокійно стріляти, тому що це супер-вертоліт, який ніяка куля чи ракета не бере. Це просто машина, яка має краще озброєння. Нею легше збивати ворожу техніку, але виграти війну на Apache неможливо. Війну виграють солдати».
Також, на думку «Вікінга», дуже корисно спостерігати за тактикою ворога, переглядаючи час від часу ворожі інформаційні ресурси. «Дуже багато корисного можна витягнути саме з тактичної інформації. Можна побачити, як вони проти нас намагаються боротися, які засоби використовують. Якщо зробити порівняння, то ми працюємо майже однаково через те, що техніка плюс-мінус одна», – розповів про свої спостереження льотчик.
Водночас «Вікінг» переконаний, що наші пілоти краще підготовлені: «Я думаю, якщо брати авіацію, то найпідготовленіші льотчики зараз – наші славетні українські. Але, як би не хотілось казати, що російські теж кваліфіковані, усе ж потрібно дивитись правді в очі і визнати, що вони постійно виконують бойові завдання, тренуються і дуже небезпечні. Ворога недооцінювати не можна».
Які завдання для пілотів гвинтокрилів найважчі; як на початку війни вдалося вивести машини та врятувати особовий склад з вертодрому в Чорнобаївці; чи можуть наші гелікоптери стати жертвою нашої ж ППО – про ці та інші цікаві аспекти роботи армійської авіації Сухопутних військ ЗСУ можна дізнатися із повного інтерв’ю з льотчиком «Вікінгом» на Ютуб-каналі Укрінформу.
«Вікінг» – пілот гелікоптера Мі-24. Захищає Україну у складі 11-ї окремої бригади армійської авіації Сухопутних військ України. Народився на Луганщині. Освіту отримав у Харківському університеті повітряних сил імені Івана Кожедуба. На службі з 2017 року. Станом на 2023 рік здійснив понад 100 бойових вильотів. Продовжує виконувати бойові завдання і зараз.
Як повідомлялося, «Станція Краматорськ» – це спільний продукт Укрінформу та Центру протидії з дезінформацією при РНБО. Головна мета проєкту – через відверту розмову показати особисту життєву історію героя та водночас висвітлити основні російські ІПСО на тему армії та війни.
Ведучі програми Костянтин та Влада Ліберови – документальні фотографи, які фіксують події в Україні з перших днів повномасштабного вторгнення.
Літак Війна Війна з Росією F-16 «Станція Краматорськ»
Источник: www.ukrinform.ua