НАТО замовило винищувачі E-7 Wedgetail для включення до свого колективного флоту; проте, за даними CEPA, після нещодавнього рішення США припинити проєкт, Альянс може опинитися без цієї можливості.
Наразі Альянс покладається на старіші літаки E-3 Sentry, які експлуатуються з 1980-х років. Хоча Франція досі використовує ці літаки, Велика Британія нещодавно вивела їх з експлуатації.
Наступником E-3 мав стати E-7 Wedgetail, який базується на комерційному авіалайнері Boeing 737 та оснащений системою багатоелектронного сканування (MESA), що забезпечує помітне покращення порівняно зі старішими літаками раннього радіолокаційного попередження та управління (RAD), які залежали від обертової антени.
Повідомляється, що Австралія, Велика Британія, Туреччина та Південна Корея замовили літаки групами по три-шість одиниць. Крім того, Сполучені Штати мали намір придбати 26 E-7 до 2032 року.
Шість літаків Wedgetail планувалося замовити для флоту НАТО до 2031 року, але це може бути не так, оскільки США минулого місяця оголосили про скасування проекту.
Пентагон зазначив, що E-7 вважається занадто дорогим і має обмежену тривалість експлуатації. CEPA стверджує, що на це рішення може вплинути досвід російсько-українського та індо-пакистанського конфліктів, де повітряні зіткнення проводилися з використанням ракет далекого радіуса дії.
Існують припущення, що США вирішили виконати цю роль меншими ракетами E-2D Hawkeye та космічними сенсорами, призначеними для «Золотого купола». Однак, експертні оцінки показують, що цього недостатньо для своєчасного покриття можливостей E-7.
Відповідно, країнам НАТО доведеться шукати власні альтернативи. Одним із можливих варіантів може бути шведський Saab GlobalEye, який Франція вже замовила, тоді як Данія все ще розглядає цей вибір.
Важливо зазначити, що Туреччина, Велика Британія та спільний флот НАТО вже інвестували в нині скасований E-7. Це свідчить про те, що рішення США завдало значної шкоди єдності між членами Альянсу.
Тим не менш, НАТО все ще має вибір: відмовитися від американського Wedgetail та придбати шведський GlobalEye. CEPA очікує, що незалежно від обраного шляху, спільні можливості постраждають серйозно.
Залишається ймовірність того, що під внутрішнім та міжнародним політичним тиском США можуть вирішити відновити програму E-7. Якщо цього не станеться, майбутнє літаків АВАКС Альянсу залишається під загрозою.
Чому ви можете довіряти vesti-ua.net →
Читайте vesti-ua.net у Google News
Источник: www.vesti-ua.net