Українські оператори готуються до можливих відключень електроенергії, встановлюючи генератори та вдосконалюючи мережі. Нове устаткування дає змогу підтримувати зв’язок протягом трьох діб.
Про це в інтерв’ю ЦЕС повідомила Лілія Мальон, очільниця українського регулятора у сфері електронних комунікацій, радіочастот та поштових послуг (НКЕК).
Орган регулювання зв’язку ще з 2022 року перевіряє готовність мобільних та стаціонарних операторів до функціонування в умовах відсутності електропостачання.
“Оператори отримали приписи щодо забезпечення: це акумулятори, електрогенератори. І готуються не тільки мобільні оператори, а й фіксовані інтернет-провайдери”, – зазначила Мальон.
За її словами, з 2023 року НКЕК здійснює інспекції технічної підготовленості операторів – від наявності електростанцій і палива до мобільних бригад та персоналу.
“Ми спостерігаємо, що оператори дійсно інвестують значні кошти в забезпечення функціонування мереж під час відключень. Але завжди все залежить від людей, оскільки люди – це найбільша цінність”, – підкреслила вона.
Генератори не вирішують всіх проблем: зв’язок може бути відсутній
Керівниця НКЕК пояснила, що навіть за наявності електрогенераторів чи акумуляторних батарей базові станції не можуть працювати без електроенергії тривалий час.
“Елементарно розряджається акумулятор, який потрібно перезарядити, закінчується дизельне паливо в дизель-генераторі. Його потрібно вимкнути, дати охолонути, заправити”, – сказала Мальон.
Тому, за її словами, зв’язок під час блекаутів варто розглядати не як безперервну послугу, а як тимчасову можливість.
Стаціонарний інтернет надійніший
Представниця регулятора рекомендувала користуватися стаціонарним інтернетом, оскільки роутер можливо підключити до павербанку або іншого джерела живлення.
“Оператори активно переходять на технологію PON, яка дозволяє утримувати мережу до 72 годин”, – відзначила вона.
Крім того, в Україні функціонує національний роумінг – коли мережа одного оператора не працює, користувач може автоматично або в ручному режимі переключитися на іншу.
“Під час блекаутів ми бачимо статистичні дані, що це може стосуватися мільйона користувачів на день. Це дійсно дієвий інструмент”, – сказала Мальон.
Як використовувати зв’язок під час блекаутів
Голова НКЕК закликала українців використовувати мобільний зв’язок відповідально.
“Чим більший за обсягом контент ми завантажуємо, тим більше навантажуємо мережі. Це погіршує якість зв’язку і швидше розряджає акумуляторні батареї”, – пояснила вона.
За її словами, у період блекаутів зв’язок повинен виконувати головну функцію – забезпечувати можливість телефонувати у служби порятунку та отримувати інформацію.
“Не дивіться зайвий контент, пам’ятайте, що зв’язок у цей час – це про виживання”, – підсумувала Мальон.
Чому ви можете довіряти vesti-ua.net →
Читайте vesti-ua.net в Google News