Бельгія, Нідерланди та Німеччина ведуть переговори щодо відродження Залізної Рейнської залізниці 19-го століття, оскільки ці країни прагнуть підвищити свою військову мобільність з огляду на загрозу, що виходить з боку Росії.
За даними Politico, Залізний Рейн, який історично з'єднував порт Антверпена в Бельгії з промисловим Рурським регіоном Німеччини, мав важливе значення для військ союзників під час і після Другої світової війни. Він залишався практично невикористаним протягом десятиліть, а його ділянки залишилися покинутими з 1991 року.
Тепер, коли вимоги ЄС щодо військової мобільності зростають, а інші залізниці стикаються з проблемами пропускної здатності, «Залізний Рейн» знову став предметом розмов.
Однак не всі зацікавлені сторони поділяють однакову думку щодо терміновості відновлення залізниці. Примітно, що Нідерланди не особливо зацікавлені в цьому, оскільки їхня ділянка коротка, а сусідня лінія Бетуве вже з'єднує Роттердам з Німеччиною. Це небажання також пов'язане з комерційними інтересами: порт Антверпена давно виступає за ініціативу «Залізний Рейн», розглядаючи її як потенційний виклик регіональному домінуванню порту Роттердам.
Спеціаліст із залізниць Герман Вельтер з газети «Gazet van Antwerpen» вважає, що Нідерланди можуть переглянути свою позицію.
«Якщо ЄС виділить безкоштовні кошти на розвиток інфраструктури, навіть ті в Нідерландах, хто виступає проти цього, ймовірно, підтримають проєкт», – стверджує спеціаліст.
Переговори про відродження Залізного Рейну тривають уже багато років. Серед обговорюваних тем – екологічні проблеми. У 2003 році Бельгія та Нідерланди винесли питання відновлення залізниці на арбітраж, який визначив, що Бельгія може продовжити відродження залізниці, але повинна буде нести екологічні витрати, тоді як Нідерланди зроблять свій внесок, якщо це виявиться прибутковим.
Під час поточних переговорів Вельтер зазначив, що Берлін, схоже, відносно прихильно ставиться до проєкту, навіть попри те, що Залізний Рейн є найбільшою інфраструктурною проблемою Німеччини через складний рельєф місцевості навколо Аахена, де розташований залізничний переїзд, та обвал тунелю Раштатт у 2017 році.
Чому ви можете довіряти vesti-ua.net →
Читайте vesti-ua.net у Google News
Источник: www.vesti-ua.net