Експорт чилійського лосося та вина до Сполучених Штатів почав скорочуватися після того, як президент Дональд Трамп запровадив вищі тарифи на імпорт.
Близько 40% лосося, виробленого в Чилі, потрапляє до Сполучених Штатів, де він становить 55% ринкових поставок. Починаючи з квітня, було запроваджено додатковий 10% тариф. У той час чилійська промисловість попереджала, що тариф призведе до падіння попиту, що призведе до щорічних збитків для компаній у розмірі близько 571 мільйона доларів.
Компанії аквакультури вже повідомили про слабші фінансові результати.
Рікардо Гарсія Хольц, віцепрезидент Salmones Camanchaca, заявив, що споживання стало нестабільним, з «ослабленням попиту через нові тарифи, що означає суттєве падіння цін».
Компанія повідомила, що у другому кварталі поставки до Сполучених Штатів становили 42% виробництва, порівняно з 47% за аналогічний період 2024 року.
Чилійська аквакультурна компанія Blumar у своїх результатах за другий квартал повідомила, що ціна на свіже філе вагою від 2 до 3 фунтів становила 5,86 долара за фунт, що на 4% нижче, ніж у попередньому кварталі, «частково через застосування тарифів на експорт на цей ринок».
«10% тариф, запроваджений Сполученими Штатами, має надзвичайно важливе значення для нашої галузі», – заявив UPI Артуро Клеман, президент SalmonChile – асоціації, яка представляє виробників атлантичного лосося, кіжуча та форелі.
«Компанії стикаються з цією ситуацією по-різному. Надзвичайно важко перекласти тариф на ціни, оскільки попит чутливий, і це змусило виробників покривати витрати за рахунок зниження націнки», – сказав він.
Навіть попри це, він зазначив, що компанії з аквакультури намагаються перенаправити поставки на інші ринки, такі як Бразилія та Японія.
«Логістика та споживчі вподобання ускладнюють швидку зміну. Пріоритетом є підтримка конкурентоспроможності шляхом підвищення внутрішньої ефективності та продуктивності», – сказав Клеман.
Схожа ситуація спостерігається і з чилійським вином.
Сполучені Штати є другим за величиною напрямком, але 10% тариф негативно впливає на продажі, оскільки доставка пляшок до країни стала дорожчою.
Згідно з останнім звітом Wines of Chile, асоціації, що представляє виробників вина, поставки пляшкового вина до Сполучених Штатів скорочуються: на 29,5% у липні та на 8,3% за останні 12 місяців. У звіті йдеться, що ця тенденція, «ймовірно», пов’язана з тарифами, запровадженими Трампом.
Чилійська виноробня Concha y Toro, найбільший виробник вина в Латинській Америці та одна з провідних виноробних компаній світу, повідомила за результатами другого кварталу, що продажі в США впали на 8,8% порівняно з аналогічним періодом 2024 року.
«Збільшення середньої ціни/міксу в доларах (+6,0%) не компенсувало падіння обсягу на 15,1%, зумовлене головним чином непреміальними сегментами, на які вплинула як нова тарифна політика, так і сезонні акції, що спостерігалися у другій половині року», – йдеться у звіті.
Ніколас Роман, професор економіки в Університеті Анд, розповів UPI, що тариф суттєво впливає на чилійських виробників вина, які розглядають можливість підвищення цін на пляшки.
«Зі зниженням попиту вони захочуть підвищити ціни, і частково це вже відображено в цифрах, опублікованих асоціацією».
Однак він зазначив, що якщо американські дистриб'ютори не зможуть «покрити ці вищі витрати, вони захочуть розглянути варіанти від виробників у Сполучених Штатах, що може призвести до зміщення експорту до Європейського Союзу, Великої Британії, Бразилії, Китаю та Канади».
Це все ще невизначений сценарій, додав він, оскільки «країни-виробники вина в Європі, з тарифами, вищими, ніж у Чилі, також захочуть визначити аналогічні стратегії, що ускладнює визначення остаточної частки Чилі на ринку вина».
Sourse: www.upi.com