Чому цивільні літаки досі літають у Росії під санкціями: відповідь експерта

Через дефіцит іноземних запчастин російські виробники намагаються підтримувати комерційні пасажирські перевезення за допомогою так званого авіаційного канібалізму; проте ця стратегія суттєво не допомагає в ремонті літаків. Фахівець з авіаційного ринку Богдан Долінце поділився цими спостереженнями під час телемарафону.

Його спонукали замислитися над твердженнями західних ЗМІ про те, що цивільна пасажирська авіація в Російській Федерації перебуває на межі колапсу через санкції, зазначивши, що з 15 запланованих комерційних літаків було виготовлено лише 1.

За словами експерта, це дає основу для оцінки можливостей Росії виробляти нові літаки в умовах санкцій. Крім того, Долінце зазначив, що ще до масштабного вторгнення в Україну Москва мала амбіції виробити 171 літак до 2025 року, які не здійснилися.

«Очевидно, що ці цілі були кардинально переглянуті — скорочені майже вдесятеро. Однак, навіть з урахуванням цього коригування, плани були реалізовані лише на 5% — завершено будівництво лише одного літака», — заявив Долінце.

Експерт уточнив, що в Російській Федерації виробництво комерційних літаків значною мірою залежить від імпорту іноземних компонентів. Наприклад, російський пасажирський літак Superjet на 50% складається з запчастин, що постачаються з-за кордону. Примітно, що двигуни, які раніше вироблялися у Франції, є критично важливим компонентом. Крім того, Росія не може розпочати серійне виробництво своїх пасажирських літаків Іл-114 та МС-21.

Долінце зазначив, що Москві потрібно ще два роки для розширення виробничих потужностей для власних двигунів, хоча залишається невизначеним, чи вдасться це реалізувати. Експерт наголосив, що такі плани в Росії існували кілька років тому.

«Щодо конструкції, ми спостерігаємо, що значна нестача компонентів означає, що більшість літаків, а точніше їхні фюзеляжі, застоюються на виробничих потужностях. Виробники літаків не можуть доробити ці літаки», – зауважив Долінце.

Він додав, що через дефіцит запасних частин росіяни змушені щорічно знімати з експлуатації 40-50 літаків.

«Навіть нинішній авіаційний канібалізм (практика встановлення деталей, знятих з інших літаків, – УНІАН) не дозволяє нам підтримувати експлуатацію цих літаків… Такими темпами за ці роки вже виведено з експлуатації щонайменше 100 літаків. Відповідно, середні ціни на квитки зросли на 15%. У найближчі 2-4 роки дефіцит літаків у Росії може досягти критичного рівня», – висловив Долінце.

Він зазначив, що цей дефіцит призведе до скорочення транспортної мережі та зростання цін на квитки на певні маршрути на цілих 50%.

Долінце заявив, що, за оцінками, від 30 до 100 літаків у Російській Федерації стали жертвами авіаційного канібалізму, і необхідність таких заходів є дуже нагальною.

«Фактично, Росії довелося захопити 18 літаків протягом 2024 року. Різні джерела повідомляють, що 18 літаків, які прилетіли з інших країн, здійснили аварійні посадки на російській землі та згодом зникли, не повернувшись. Ймовірно, це було частиною схеми придбання літаків для подальшого дослідження — використання їх для авіаційного канібалізму», — припустив експерт.

Найголовніші новини зараз:
• США та Китай продовжили перемир'я у торговельній війні ще на 90 днів
• Польща має намір провести найбільший військовий парад у своїй історії
• Розпочато ремонтні роботи на одному з пунктів пропуску на кордоні з Польщею
• Російське ГРУ намагалося вплинути на громадську думку в Казахстані через «експертів» та Telegram-канали

Чому ви можете довіряти vesti-ua.net →

Читайте vesti-ua.net у Google News

Источник: www.vesti-ua.net

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь