F-35, розроблений Сполученими Штатами, визнаний найдосконалішим винищувачем у світі, здатним розвивати швидкість близько 2000 кілометрів на годину, залишаючись майже невидимим для ворожих радарів, і озброєний винятковою технологією спостереження та потужним арсеналом ракет.
Тим не менш, як зазначає The Telegraph, майбутнє цих літаків висить на волосині через критичну проблему – чи зможуть союзники й надалі залежати від Сполучених Штатів.
«Оскільки союзники розчаровані політикою США, деякі навіть припускають, чи може F-35 перетворитися на нову Tesla, автомобіль, якому колись заздрили конкуренти, але який зараз зазнає жорсткого бойкоту», — зазначає видання.
Дійсно, значні союзники вже висловили занепокоєння щодо майбутніх придбань F-35, турбуючись про свою залежність від Сполучених Штатів щодо запасних частин і оновлень програмного забезпечення, необхідних для підтримки їх F-35 у робочому стані. Деякі навіть підозрюють, що літак міг мати прихований «вимикач», твердження, яке Lockheed Martin рішуче спростовує.
«Це викликає тривогу у союзників США: яка цінність володіння флотом найдосконаліших винищувачів-невидимок у світі, якщо вони не можуть їх розгорнути?» зазначає видання.
Колишній військовий чиновник зазначив Defense One, що повторювані спалахи Дональда Трампа щодо придбання Гренландії, Канади чи Панамського каналу «надзвичайно ускладнюють уявлення про те, як вони залишатимуться відданими програмі [F-35].
Канада, яка мала намір закупити численні винищувачі, нещодавно заявила, що розглядає «інші варіанти». Португалія дійшла подібного висновку, і Німеччина також дедалі обережніше ставиться до F-35. Тим часом Франція оголосила про значне збільшення власного виробництва винищувача Dassault Rafale, і експерти очікують, що французький аерокосмічний сектор значно виграє від негативної реакції проти F-35.
Джон Гемлер, аерокосмічний аналітик, зазначив, що альтернативні варіанти для країн, які скептично ставляться до США, включають винищувач Eurofighter Typhoon, Saab Gripen або південнокорейський KF-21, але він попередив, що вибір цих альтернатив призведе до «пожертвування» перевагами, які може запропонувати більш досконалий F-35.
Однак проблеми з програмним забезпеченням не є єдиною проблемою – союзники також побоюються надійності апаратного забезпечення. Наприклад, F-35, що належать країнам НАТО, можуть вийти з ладу, якщо США вирішать припинити постачання запасних частин.
“Це схоже на придбання американського автомобіля у Великій Британії. Якби Сполучені Штати припинили постачання запчастин, ви могли б деякий час збирати компоненти, але зрештою ваш автомобіль не функціонував би належним чином. Якби ви володіли парком транспортних засобів, дедалі більше їх було б непрацездатним, коли ви не могли б активувати інші”, – пояснив Марк Канчіан, старший радник Центру стратегічних і міжнародних досліджень.
Хоча аналітики сумніваються, що Пентагон повністю припинить програму, обмеження придбання F-35 може призвести до ескалації витрат для союзників США. Інші стверджують, що чутки навколо загибелі F-35 значно перебільшені.
Так, Данія вже прийняла свій парк винищувачів. І хоча багато європейських країн обережні, Нідерланди та Бельгія підтвердили свій намір продовжити закупівлі.
Чому можна довіряти vesti-ua.net →
Читайте vesti-ua.net в Google News
Источник: www.vesti-ua.net