У Міністерстві освіти роз’яснили, які зміни принесла реформа старшої школи 04.04.2025 21:13 Укрінформ У рамках реформи старшої школи початкові школи та гімназії працюватимуть і не закриватимуться.
Про це повідомляє прес-служба Міністерства освіти і науки України, повідомляє Укрінформ.
«Що залишається незмінним у зв’язку з реформою: гімназії та початкові школи (1–9, 5–9, 1–4 класи) закриватися не будуть. Проте пропонується змінити типи окремих навчальних закладів. Одні перетворяться на ліцеї (насамперед обслуговують старшокласників), а інші – на гімназії та початкові школи з навчанням дітей відповідного віку в межах громади», – повідомили в Міносвіти та Наука заявила.
Як ілюстрацію у міністерстві навели громаду Шептицького на Львівщині, де зараз триває реорганізація освітньої мережі. Зазначається, що наразі існує один самостійний академічний ліцей (у планах збільшити до двох), більшість інших закладів функціонують як гімназії (1–9 класи), є одна початкова школа (1–4 класи). Жодна школа в цій громаді не закрита, і не планується.
Крім того, реформа гарантує, що початкові школи будуть розташовані якомога ближче до місця проживання дитини.
“Ця норма передбачена законом і не потребує змін. (Реформа не змінює – ред.) мінімальну та максимальну кількість учнів у 1-9 класах. Мінімальна кількість учнів – 5, максимальна – 24 у початковій школі та 30 у основній школі”, – додали у прес-службі.
У міністерстві зазначили, що ця реформа надасть учням більший вибір профілів і предметів: навчальні заклади в населеному пункті мають пропонувати різні профілі, а не тільки гуманітарні.
У Міністерстві освіти і науки вважають, що для ефективного впровадження реформи необхідні корективи в мережі навчальних закладів.
«Старші учні мають навчатися у більших ліцеях: чим більше буде кількість учнів на паралелі, тим більше груп можна буде сформувати для вибору профілів і предметів/курсів. А отже, буде доцільно забезпечити повне навантаження вчителів ліцеїв і забезпечити викладання профільних предметів/курсів. Також ліцеї будуть оснащені необхідним обладнанням», – йдеться у повідомленні.
У закладі переконані, що виділення цих ліцеїв як окремих формувань є оптимальним, оскільки старшокласники потребують іншого підходу, ніж молодші школярі, а також може змінюватися організація навчання (наприклад, чергування груп замість фіксованих класів, вивчення одного предмету протягом семестру за модульним принципом тощо).
«Куди будуть вчитися діти, які не можуть продовжити навчання в нинішній школі? Давайте розглянемо кілька варіантів: якщо дитина зарахована до 1–9 класів у школу, яка переходить в окремий ліцей (у якому будуть лише 10–12 класи), учень може продовжити навчання в 1–9 класах в іншому навчальному закладі свого населеного пункту», – пояснили в МОН.
Іншим вирішенням цього питання може бути навчання дитини в 1–9 класах школи, яка стає гімназією (яка обслуговуватиме лише 1–9 класи): у цьому випадку учень закінчить у цій школі 9 клас і матиме можливість продовжити навчання в ліцеї свого чи іншого населеного пункту, у професійно-технічному закладі чи вищому спеціальному навчальному закладі.
“Чи буде фінансування на обладнання ліцеїв? Уряд уже виділяє кошти на оснащення лабораторій і майстерень. Цього року 500 млн грн передбачено на пілотний 10-й клас – будуть обладнані кабінети природничо-математичного та технологічного предметів”, – повідомили в міністерстві.
У закладі також нагадали, що нещодавно уряд затвердив додаткові 500 млн грн на оснащення лабораторій біології, географії, математики, фізики, хімії та STEM для закладів, які з 2027 року будуть віднесені до категорії ліцеїв.
“Минулого року на природничі кабінети було виділено 1,22 млн грн із субвенції НУШ, а цього року на природничі кабінети, математичні освітні галузі, міждисциплінарні та інтегровані курси – 1,39 млрд грн. Деякі з цих оснащених закладів стануть ліцеями. Уряд має намір продовжувати інвестиційну діяльність”, – йдеться у повідомленні.
Міністерство освіти і науки закликало батьків бути пильними щодо маніпуляцій та критично оцінювати інформацію про реформи.
«МОН залишається відкритим до діалогу та роз’яснень та заохочує зацікавлені сторони брати участь у конструктивних дискусіях щодо змін, які сприятимуть підвищенню якості освіти. Разом ми можемо створити систему, яка забезпечує рівні можливості для всіх дітей, незалежно від місця їхнього проживання», – запевняють у міністерстві.
Як повідомлялося, 21 березня глава МОН Оксен Лісовий повідомив, що у 2025 році в рамках реформи старшої школи планується створити від 100 до 200 академічних ліцеїв.
Міністерство освіти Школа реформи освіти
Источник: www.ukrinform.ua