Kyiv City Express: розвиток, виклики та чому Вишгород досі не на рейках 28.05.2025 16:30 Укрінформ Укрінформ розглянув майбутнє затриманого залізничного сполучення «Kyiv City Express» з містом-супутником Вишгородом.
Ініціатива «Київський міський експрес» була серед найпомітніших транспортних проектів, оголошених за останні роки. Пропозиція створити сучасне приміське залізничне сполучення навколо столиці з використанням існуючої інфраструктури Укрзалізниці стала раціональною відповіддю на дедалі більш завантажені дороги, затори та безладні маршрутки, якими зараз користуються мешканці передмість Києва.
«Київський міський експрес» має на меті інтегрувати залізничні перевезення в систему міської та приміської мобільності. Він був розроблений для сполучення не лише районів столиці, а й 20 населених пунктів у межах Київської агломерації (включаючи Ірпінь, Бучу, Бровари, Вишневе, Вишгород тощо) через залізничне кільце, подібне до міських поїздів у Варшаві, Берліні чи Парижі.
Проєкт розпочався у 2021 році: було відремонтовано кілька міських платформ, запроваджено нові поїзди, а також ініційовано будівництво кільцевого маршруту, що з’єднує місто з кількома містами-супутниками, такими як Буча, Ірпінь, Фастів, Васильків та інші. Однак повне кільцеве сполучення за межами міста та узгоджений розклад руху не були реалізовані. Частково це було пов’язано з повномасштабним вторгненням, фінансовими обмеженнями та небажанням окремих громад брати участь у співфінансуванні.
ВИШГОРОД – БЛИЗЬКИЙ І ДАЛЕКИЙ ВОДНИЙ ЧАС
Одним із найперспективніших маршрутів у рамках «Міського експресу» мало стати сполучення між Києвом та Вишгородом. Це місто, розташоване на північній околиці столичного регіону та з населенням приблизно 50 000 мешканців, є логічним кандидатом на інтеграцію в систему завдяки своїй близькості до столиці (близько 11 км вздовж існуючих колій), високому попиту на щоденні поїздки до столиці та наявності відповідної залізничної інфраструктури.
Наприкінці 2021 року Міністерство інфраструктури повідомило, що право власності на майно Укрзалізниці було оформлено на підставні компанії. Згодом це майно неодноразово незаконно перепродавалося. «Щойно ці угоди стали відомі, Міністерство інфраструктури негайно звернулося до правоохоронних органів та судів», – поділився колишній міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков у своєму дописі у Facebook у червні 2023 року.
За його словами, Укрзалізниця повернула собі незаконно відчужене у ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ» майно (до якого входили локомотивне депо, будівля колійного сполучення та інші активи) та оголосила про плани створення нового маршруту в рамках «Київського міського експресу»: Київ – Вишгород. Однак, до березня 2024 року онлайн-видання The Village Ukraine у вичерпній статті про проект «Київський міський експрес» повідомило, що плани інтеграції Вишгорода були відкладені на невизначений термін. Повідомлялося, що це було пов’язано з відсутністю зацікавленої сторони, готової надати фінансову підтримку проекту. Зокрема, йшлося про небажання міської влади Вишгорода до співфінансування.
«Хто має взяти на себе ініціативу в цьому запуску? Ймовірно, Вишгород. Однак, по-перше, з їхнього боку немає ініціативи. По-друге, вони не готові співфінансувати цей проект. Найголовніше, чи є реальна потреба в таких перевезеннях? Сполучення з Вишгородом наразі обслуговується автомобільним транспортом, і збільшення попиту не очікується. Крім того, будуть необхідні значні інвестиції в інфраструктуру», – пояснив рік тому керівник приміського сектору УЗ Олександр Болдов.
Щоб зрозуміти потенційні витрати та те, як розвивалася ситуація протягом останнього року щодо включення Вишгорода до системи Kyiv City Express, Укрінформ звернувся за інформацією як до Укрзалізниці, так і до міського голови Вишгорода Олексія Момота.
Очікуючи відповідей на інформаційні запити, Укрінформ дослідив вулиці Вишгорода, розпитавши мешканців про їхні настрої та очікування щодо додаткового альтернативного сполучення зі столицею.
Як показано на відео, поїздки до столиці місцевими маршрутками наразі створюють фінансові труднощі для мешканців, і очевидно, що за належної організації залізничних пасажирських перевезень альтернативний маршрут до столиці матиме значний попит.
Укрінформ також відвідав покинуту станцію у Вишгороді. Багато місцевих жителів вважають розташування станції невдалим через її віддаленість від центру міста. Щоб дістатися до неї, можна доїхати місцевим автобусом № 396 з центру міста до зупинки «Кінотеатр «Мир», звідки потрібно зробити об'їзд до далекого шляхопроводу.
Перша зустріч зі станцією може бути незрозумілою, оскільки приміщення колись перспективного громадського закладу зараз здаються в оренду приватним підприємствам. Фотографія нижче ілюструє поточний стан станції порівняно з її попереднім станом.
Источник: www.ukrinform.ua