Головні методи заманювання кліками в соцмережах, на думку експертів.

Аналітики визначили ключові стратегії клікбейту в соціальних мережах 22.10.2025 17:39 Укрінформ Головними способами клікбейту для посилення залучення аудиторії в соцмережах є застосування емоційних наративів і оприлюднення "гучних" псевдоновин.

Про це поінформував аналітик Центру демократії та правовладдя Павло Бурдяк під час презентації дослідження «Загроза у стрічці Facebook: клікбейт і націлена реклама як інструмент маніпуляцій і аферизму» в Укрінформі.

«Ми виокремили декілька важливих прийомів, котрі використовують клікбейтні сторінки, щоб збільшити охоплення, до того, як вони починають демонструвати своє справжнє обличчя. Перший – це застосування емоційних розповідей», – відзначив він.

Згідно з його словами, мова йде, наприклад, про пости про військових, яких нібито ніхто не привітав з іменинами, про відзначення особливих дат, заклики до взаємодії.

«Таким чином вони нарощують охоплення. І щоб створити ілюзію реальності цього контенту, історії, застосовують часто зображення та відео, згенеровані штучним інтелектом», – підкреслив Бурдяк.

Ще однією розповсюдженою стратегією, за його словами, є оприлюднення так званих сенсаційних псевдоновин. Експерт відмітив, що при цьому дуже часто застосовується суміжна тактика – йдеться про заміну символів (наприклад, замість українських літер у заголовках таких новин використовуються літери латинської абетки або спецсимволи).

«Це робиться для того, щоб обійти алгоритми штучного інтелекту платформи, тому що Facebook, наприклад, офіційно проголошує політику применшення розповсюджуваності клікбейтного контенту, контенту низької якості. І щоб оминути алгоритми платформи, вони вдаються також до тактики заміни символів», – роз’яснив він.

Серед інших прийомів Бурдяк назвав використання нерелевантних хештегів і тематичних доповнень, а також редагування постів після того, як була певна кількість взаємодій.

«Тобто публікується звичайний клікбейтний контент, набираються сотні або тисячі вподобань. Потім через деякий час цей пост редагується і замість нього з'являються, наприклад, релігійні звернення приєднатися до якоїсь групи, щоб детальніше вивчати Слово Боже. Або можуть з'являтися також різні види шахрайського контенту», – пояснив Бурдяк.

Як повідомлялося, у Міністерстві культури закликали українців перевіряти будь-яку інформацію, котра має ознаки фейку.

Фото: Павло Багмут / Укрінформ

Більше наших фото можливо придбати тут.

Інтернет Соцмережі Штучний інтелект Клікбейт

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь