Виставка масштабних робіт скульптора Гії Міміношвілі відкрилася у Софійському соборі в Києві

Виставка масштабних робіт відомого скульптора Гії Міміношвілі розпочалася у “Софії Київській” Фото 08/12/2025 19:20 Укрінформ Виставку масштабних робіт відомого майстра художньої кераміки та живопису Гії Міміношвілі відкрили у саду, що прилягає до Будинку митрополита Національного заповідника “Софія Київська”.

Цю інформацію надає кореспондент Укрінформу.

Виставка є продовженням його попередньої виставки скульптур під назвою «Вершник у часі», яка проходила в «Софії Київській» протягом двох місяців і була частково представлена на горищі Будинку митрополита, а частково просто неба.

«Це дещо унікальна подія – церемонія закриття разом із вернісажем. Ми завершуємо виставку оригінальних робіт у горищній залі Будинку митрополита, одночасно відкриваючи нову виставку масштабних робіт Гії Міміношвілі, яка буде представлена на території колишнього Митрополичого саду до середини листопада. Я вдячна всім, хто долучився як до виставки, яка закривається сьогодні, так і до тієї, яка відкривається сьогодні. Це справді значна подія в культурному ландшафті Києва», – заявила Кіра Петрачек, заступниця генерального директора Національного заповідника «Софія Київська», під час відкриття виставки.

На заході урочисто відкрили скульптуру «Човен» – це вже третя робота, яку планують масштабувати. Раніше художні роботи «Вершник» та «Птах» були встановлені в колишньому саду Митрополичої церкви.

Куратор виставки, менеджер з культури Міжнародного інституту культурної дипломатії Тетяна Каліта зазначила, що організатори не зіткнулися з жодними труднощами у відборі робіт для масштабування, оскільки «всі творіння Гії мають грандіозні ідеї».

«І, як він сам висловився, у своїй ролі монументального художника, справа не лише в розмірі, а й у масштабі. Термін «масштаб», безсумнівно, є ключовим, коли йдеться про характер Джіа, як у художньому, так і в особистому плані. Він втілював масштаб як у своєму мистецтві, так і як особистість», – наголосила вона.

Каліта вважає, що ті, хто раніше відвідував виставку на горищі та розглядав оригінальні роботи, будуть цікавитися роботами у збільшеному масштабі, але вона застерігає, що їх не слід порівнювати, оскільки це абсолютно різні об'єкти.

«Метою було не створити репліку. Йшлося про збільшення цих робіт та їх доступність для публіки. Думаю, Джіа був би в захваті. Він завжди уявляв, що його творіння виходять за межі студії чи галереї. Ця конкретна робота, «Човен», розроблена для безпосередньої взаємодії; у цей човен можна фактично зайти», – пояснила вона.

Організатори мають намір перенести масштабовані роботи після виставки в «Софії Київській», що є дуже символічним, оскільки збільшені скульптури отримають додатковий рух у просторі; вони «пройдуть» далі. Вони впевнені, що майстер художньої кераміки, художник і кераміст-монументаліст Гія Міміношвілі, родом з Грузії, який проживає в Києві з 1993 року, був і залишається надзвичайно значною фігурою в культурній арені України, як у професійному, так і в духовному плані. Він ніколи не припиняв експериментувати з формами, матеріалами, значеннями та символами.

Загальновідомо, що Гія Міміношвілі брав участь у різних національних та міжнародних художніх виставках. Він розробляв монументальні та декоративні об'ємні конструкції, художні твори, паркові скульптури та декоративну пластику переважно у стилі конструктивізму; також займався дизайном інтер'єрів та живописом.

Брав участь у Всеукраїнських симпозіумах монументальної кераміки «Поезія гончарства на площах та в парках України» (1998–99), Національному симпозіумі гончарства (2000) та ІІІ симпозіумі кераміки (2012) в Опішному. Є автором дизайну календаря (1999), арт-проекту «Перехід» (2013) та арт-об'єкта «Вежа» (2014). Його роботи представлені в Національному музеї-заповіднику українського гончарства (село Опішне) та в приватних колекціях Італії, Німеччини та США. Помер.

Источник: www.ukrinform.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь