«Протестна пісня в яскравій упаковці»: як Аква познущалася над Барбі в пісні «Barbie Girl»

Після виходу пісню швидко висміяли… Її назвали мультяшним гімном, одноразовим і навіть найгіршим треком 1990-х, повідомляє Ukr.Media .

Минуло чверть століття з моменту виходу гучного синглу “Barbie Girl” з альбому “Aquarium” датської групи Aqua. Деякі люди ненавиділи його за спрощеність, нав’язливість і вульгарність, а інші обожнювали його за жвавість, іронію та танцювальний потенціал.

Музичне відео заразливе! Вокаліст Лене Ністром зображує ляльку Барбі в рожевому будинку. Її колега по групі, лисий чарівник Рене Діф, виконує роль Кена.

«Одягни мене, притягни мене міцніше, я твоя лялька», — благає вона. «Поцілуй мене сюди, торкнись мене, платок», — усміхається він. Весь цей маріонетковий хаос розгортається в хаус-біті в супроводі великої кількості синтезаторів.

Легко критикувати «Дівчинку Барбі». Поп-музика – це те, що вона є, уявлення про торгівлю пластиком…

Тим не менш, на звороті компакт-диска Aquarium зазначено: «Пісня «Barbie Girl» служить соціальним коментарем». Натякаючи на експлуататорську динаміку між Барбі та Кеном, Аква вміло висміяла суперечливий бренд. Пісня протесту в яскравій упаковці!

З моменту свого створення наприкінці 1950-х років Barbie стикався з звинуваченнями в підтримці гендерних стереотипів і нереалістичних ідеалів краси. У цьому світлі «Дівчинка Барбі» постає як критичний коментар.

«Я дівчина Барбі у світі Барбі!

Життя в пластику фантастичне!

Але ви можете грати під цей ритм! Aqua розпочали свої виступи в США піснею про Барбі. Вони використовували саме той бренд, який зазнав критики, щоб продавати записи. І продали! У Великій Британії «Barbie Girl» очолювала хіт-паради протягом чотирьох тижнів і з тих пір закріпила своє місце в золотій епосі поп-музики 1990-х років.

На жаль, Mattel, виробник ляльки, не був задоволений такими витівками. Вона подала позов про порушення авторських прав, стверджуючи, що пісня пов’язує неприйнятні теми з її продуктом. Звукозаписний лейбл відповів зустрічним позовом про наклеп. Судова тяганина тривала майже шість років. Зрештою суддя постановив, що пісня є пародією, і порадив: «Сторонам пропонується домовитися».

Іронія саги про дівчину Барбі полягає в тому, що через шість років Mattel перепрофілював сатиричний хіт для рекламної кампанії для просування своєї продукції. У рекламі ляльки танцювали під знайому мелодію, але з контрастним, рекламним посилом.

Тим часом оригінальний Aqua процвітає, зібравши понад мільярд переглядів на YouTube.

Останній ласий шматочок: у грудні 1997 року (всього через кілька місяців після виходу пісні!) компанія Mattel відкоригувала пропорції Барбі, щоб зробити їх більш реалістичними. Можливо, “Дівчинка Барбі” мала вплив?

Джерело: ukr.media

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь