Що таке діловий етикет? Десять правил бізнесмена

Діловому середовищі, як і світського життя, властивий ряд законів і правил, які називаються етикетом. Для тих, хто незнайомий з правилами бізнес-етикету, виникає безліч проблем, що гальмують кар'єрне зростання, пов'язаних з веденням переговорів, просуванням фірми і продуктів, які нею випускаються. Про ділову людину судять з його манер, вміння грамотно спілкуватися в бізнес-середовищі, по тому, як він веде справи.

Вирізняють десять правил, яких має дотримуватися ділова людина.

1. «Час – гроші»

Основою бізнес-етикету вважається бездоганне дотримання тайм-менеджменту поряд з пунктуальністю та поважним ставленням до такого поняття, як «чужий час». Неприпустимим та грубим порушенням є постійні запізнення та абстрактні розмови, що не стосуються сфери бізнесу. Така поведінка може призвести до втрати довготривалої співпраці з впливовими підприємствами та організаціями. Ділова людина, яка не відрізняється пунктуальністю, в бізнес-середовищі не поважатимуть і сприйматимуть всерйоз. У колег та партнерів складеться про нього думка як про ненадійну особу, на яку ні в чому не можна покластися.

2. «Дрес-код»

Ніщо так не сприяє створенню думки про людину як зовнішній вигляд. Ділова людина віддає перевагу строгому костюму, акуратній зачісці, гармонійно підібраним аксесуарам.

3. Правильна організація робочого місця

Про зібраність та акуратність співробітника говорить порядок, в якому міститься його робочий стіл. Про лінивого і неохайного власника робочого місця, який виконує роботу « абияк», говорить безлад на столі, товстий шар пилу і гори хаотично накиданої документації. Не місце на робочому столі та різним сувенірам, фотографіям родичів, вазам з квітами. Роботодавець з великою довірою поставиться до співробітника, чиє робоче місце є зразком акуратності, охайності та порядку.

4. Грамотність мови

Діловій людині має прагнути до того, щоб її мова була структурованою, щоб усі слова в ній були «до місця», без лиття «води» та кольорових відступів. Неприпустимо вдаватися у своїй промові до слів-паразитів, частих повторів фраз, кривляння.

5. Повага до оточуючих

Людину, яка не вміє поводитися пристойно і шанобливо щодо співробітників, клієнтів, бізнес-партнерів, у діловому світі сприймають негативно, прагнуть якомога рідше з нею контактувати, не мати спільних справ. Без шанобливого ставлення до людей, до чужої точки зору немає ділового етикету. Це стосується і вміння вислухати співрозмовника, і вміння коректно вести переговори, спілкуватися телефоном та в Інтернеті.

6. Комерційна таємниця

Кожна організація має інформацію, яка не підлягає розголошенню. Одним із обов'язків доброго керівника є забезпечення нерозголошення співробітниками комерційної таємниці. Неприпустимо, щоб люди, які становлять колектив підприємства, передавали секретні відомості щодо його роботи стороннім особам. Це одна з головних правил ділового етикету.

7. «Ні неробством!»

Як це не прикро, але для більшості офісів не рідкість картина, коли співробітники, замість того щоб виконувати свої службові обов'язки, пліткують, курять, п'ють каву, сидять у соцмережах та займаються своїми особистими справами. Для компанії ж цінним працівником є той, хто бодай 80% свого робочого часу зайнятий саме роботою. Ділова людина, яка прагне стати успішною, ходить на роботу, щоб працювати, а не вдаватися до неробства.

8. Субординація

Згідно з діловим етикетом, керівнику належить ставитися до всіх своїх підлеглих однаково, при цьому обов'язковою умовою спілкування «керівник-підлеглий» є збереження дистанції. Неетично робити догану співробітнику у присутності інших членів колективу.

Керівнику необхідно навчитися віддавати розпорядження чи завдання з чіткістю і конкретністю, забезпечення зворотний зв'язок, контролю трудового процесу.

Підлеглим належить займатися виконанням розпоряджень керівництва. Вони мають право озвучувати свою думку та давати рекомендації щодо покращення роботи підприємства.

9. Сприятливий мікроклімат

Залежно від існуючих відносин між співробітниками формується так званий мікроклімат. Завдяки рівним, доброзичливим, поважним відносинам у колективі створюються добрі умови для ефективної роботи.

10. Ділова манера поведінки

Ділову людину характеризує як одяг і мова, а й жести, манери, міміка. Згідно з діловим етикетом, його мають відрізняти енергійні рухи, впевнена хода, хороша постава, прямота у погляді, відсутність метушливості. Млявість і уповільненість рухів не вітається.

Єдиним дозволеним у бізнес-середовищі жестом дотику до співрозмовників є рукостискання. Неприпустимі панібратське поплескування по плечу, обійми, поцілунок та інші жести, що говорять про доброзичливе ставлення і симпатію.

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь