Про що доречно промовчати? П'ять табу у бізнес-спілкуванні

Спілкування – кров підприємництва, як будь-якого бізнес-процесу. Де проходить кордон між діловим та неформальним спілкуванням? Часто у бізнес-середовищі за помилки у спілкуванні доводиться платити високу ціну. Як цього уникнути та які теми краще обходити стороною у спілкуванні з маркетологами, піарниками та колегами-підприємцями?

Деякі люди роблять помилку і до ділового відношення відносять лише те, що обговорюється в офісі або на офіційних переговорах, а решта відносять до особистої сфери. Наскільки це виправдано?

Уявіть собі – ви прийшли у гості до друга, який є бізнесменом, чиновником чи експертом. Ви п'єте каву і між іншим обговорюєте ситуацію на ринку, поправки в законодавстві або можливість взяти участь у тендері. На перший погляд, таке спілкування – суто особисте, але хіба його можна назвати таким, що не належить до ділового?

Або ви запрошуєте на побачення дівчину з одного з вами кола роботи та спілкування і, розслабившись, розповідаєте їй речі, які мають якесь репутаційне значення – позитивне чи негативне. Потім, залежно від розвитку ситуації, факти, які можуть вплинути на вашу репутацію в той чи інший бік, стають надбанням всього спілкування. І це, звичайно, так чи інакше позначиться на ваших справах!

Кордон між особистим та діловим спілкуванням у підприємців розмитий. І треба намагатися завжди бути дуже обережним.

Які теми не варто порушувати у спілкуванні між колегами-підприємцями, а також експертами, маркетологами, піарниками?

Перше та загальновідоме. Заробіток, прибуток. Подібну інформацію багато хто в принципі вважає комерційною таємницею. Якщо людина сама не вважає за потрібне розкривати свої особисті доходи, ніколи не потрібно лізти до неї в кишеню. Це дуже сильно псує будь-які стосунки.

Друге. Особисте життя. Якщо у вас з колегою суто ділові відносини – не лізьте до його приватних, сімейних справ. Абсолютно не володіючи ситуацією, можна наколоти багато дров. У людини міг нещодавно загинути хтось із близьких, він міг пережити хворобливе розлучення, він може бути просто дуже делікатним у особистих справах. І якщо ви, як у нас, на жаль, роблять багато хто, розпитуватимете його про дітей або, помітивши щось, почнете відпускати сальні жарти з приводу його стосунків із секретаркою – на цьому ваше спілкування може дуже швидко закінчитися.

Третє. Політика Якщо вам особисто не важливі переконання вашого візаві, не потрібно їх чіпати. Він може виявитися переконаним прихильником деяких ідей, і якщо ви його спровокуєте на політичну розмову, він може перший у вас розчаруватися і припинити будь-які ділові відносини. Якщо людина сама якимось коментарем дає зрозуміти, що готова поговорити на цю тему – ваша справа (але пам'ятайте про ризики). Проте нав'язливо випитувати щось – неприпустимо.

Четверте. Вихваляння своїми досягненнями. Припустимо, дізнавшись випадково, за якою ціною ваш візаві купує сировину, не потрібно радісно кричати про те, що ви купуєте цю сировину дешевше. Чи готові ви поділитися своїм постачальником? Ні? То навіщо тоді про це взагалі говорити?

П'яте. Будь-яка тема, яка людині неприємна і яку він не хоче говорити. Слідкуйте за мімікою, за інтонацією. Буває так, що людина кілька разів намагається відмовчати або відповідає таким чином, що чітко дає зрозуміти – розмова закрита. Наполягатимете на своєму – ризикуєте втратити контакт у принципі. Вчитеся розуміти людей у розмові з одного разу. Це різко підвищує шанси того, що спілкування переросте на ефективну взаємодію.

Спілкування, можна сказати, кров підприємництва, як будь-якого бізнес-процесу. Без спілкування та комунікацій – бізнесу бути не може. Ділове спілкування – складна та серйозна наука, якій присвячують книги. Не дозволяйте прикрим помилкам у спілкуванні зруйнувати цінні бізнес-зв'язки.

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь