Кадрові агенції: “за” та “проти”

Кадрові агентства – марна трата грошей роботодавця та часу працівника чи можливість знайти по-справжньому хорошу роботу?

WDay.ru вирішив розібратися в тонкощах роботи мисливців за головами.

Навіщо потрібні посередники?

При пошуку роботи всі засоби хороші. Однак кожен претендент має власну думку про те, який спосіб пошуку підходить особисто йому: за оголошенням, в інтернеті, прямий контакт з роботодавцем, через знайомих, або через кадрове агентство. Останній спосіб чомусь викликає у претендентів серйозні сумніви.

Поширена думка претендентів: «Звертатися до кадрової агенції – марна трата часу». Але найчастіше вони говорять про невдалі спроби працевлаштування, які відбувалися кілька років тому, коли заявок від роботодавців до кадрових агенцій надходило не так багато. Сьогодні у роботодавців попит на послуги професійних рекрутерів дуже високий. Бачачи цікаві пропозиції щодо роботи від кадрових агентств, «підтягуються» та здобувачі.

Схема роботи кадрового агентства така: надходить замовлення від роботодавця на пошук співробітника. І агент починає пошук кандидатів, проводить першу співбесіду, за результатами якої приймає рішення, чи варто надсилати цього кандидата на співбесіду до роботодавця. Якщо запропонованого кандидата беруть на роботу, агентство отримує комісійні, розмір яких залежить від рівня закритої вакансії.

У цій схемі важливо розуміти: послуги агенції оплачує роботодавець, тому головна мета – знайти такого співробітника, який би влаштував того, хто платить гроші.

Через нерозуміння, чиї саме інтереси є первинними, між претендентом і агентством виникає і безліч непорозумінь. Ви можете бути чудовою людиною та хорошим професіоналом, але не підходити на ту вакансію, закрити яку агенції в даний момент потрібно. Завдання агента не «продати» вас роботодавцю, а знайти людину, яка б найкраще задовольняла вимоги замовника.

Проте послуга «продажу» претендентів на ринку теж існує, і надають її агентства з працевлаштування. Тут схема роботи зворотна: замовником роботи виступає претендент, і агенту потрібно підібрати вакансію, яка б його влаштувала. Оплачує послуги агентства з працевлаштування сам претендент.

П'ять переваг кадрових агенцій

Працевлаштування без обману . Звернувшись в агентство, ви можете не перейматися тим, чи правда роботодавець – надійна компанія, чи правда, що вам платитимуть «білу» зарплату. Перевірити сумлінність роботодавця – завдання кадрового агентства. Жодна пристойна агенція не зв'яжеться з шарлатанами.

Прекрасна координація. Якщо ви цінний спеціаліст, то послуги кадрового агентства дозволять вам «полінуватися»: не шукати вакансії в газетах та на сайтах, не дзвонити роботодавцям, не розсилати резюме. Вашим завданням буде лише приходити на співбесіди. Але врахуйте, що якщо у вас за плечима поки що немає досвіду керівництва парочкою великих компаній, то таких співбесід може бути дуже багато.

Ваш імідж у руках професіоналів. Здобувачам часом здається, що рекрутер не зможе грамотно уявити потенційного співробітника роботодавцю. Насправді, якщо рекрутер впевнений, що ви – саме та людина, яка потрібна його замовнику, вона стане для вас найкращим «іміджмейкером». Ваш агент дуже зацікавлений у взаємному коханні роботодавця та співробітника, тому, розповідаючи про вас роботодавцю, він, як скульптор, відсіче все зайве та підкреслить переваги.

Це чудове джерело інформації про компанію. Перед тим, як відправити вас на співбесіду до роботодавця, рекрутер повинен вас підготувати до нього. Отже, ви зможете отримати інформацію про внутрішню політику компанії, перспективи та можливості, про те, чи компанія виконує свої зобов'язання перед співробітниками. Можна поставити всі питання, які завжди зручно і коректно ставити безпосередньо роботодавцю. Ви також маєте можливість підготуватися до зустрічі з керівником компанії, разом з консультантом агентства відкоригувати резюме та продумати, як краще уявити йому себе.

Робота над помилками. До стандартів роботи багатьох великих агентств входить обов'язковий зворотний зв'язок із претендентами. Якщо рекрутер, який розмовляє з кандидатом, в ході інтерв'ю розуміє, що з якихось причин не готовий представляти даного претендента на клієнта, він тактовно пояснює йому, в чому його основні помилки, які сторони потребують розвитку. А здобувач таким чином отримує можливість дізнатися про свою реальну вартість на ринку праці, затребуваність фахівців його рівня та загальну ситуацію на ринку вакансій.

І п'ять недоліків

Кіт у довгому ящику. Майже всі претенденти, описуючи свою взаємодію з кадровими агентствами, використовують слово «тяганина». Люди бояться численних співбесід, тривалих процедур тестування та… відсутності результату. Це справді так: вас можуть співбесідувати на кілька різних позицій у різних компаніях, з якими працює агентство. При цьому ви розмовлятимете з різними співробітниками, які будуть запитувати вас про те саме. Якщо при цьому виявиться, що ви не підходите на жодну вакансію, то до роботодавця ви так і не потрапите.

Суб'єктивізм рекрутерів. Співробітник кадрового агентства все-таки зовнішня людина стосовно компанії, для якої він шукає співробітників. Тому всією інформацією про те, який кандидат потрібен, може і не володіти. Адже це не лише формальні вимоги до освіти, досвіду роботи та ділових якостей, а й якась «загальна адекватність» кандидата, яка в кожній компанії розуміється по-своєму. І рекрутери в агенціях можуть відсівати тих, хто насправді став би ідеальним кандидатом, просто тому, що неправильно розуміють вимоги замовника.

Непрофесіоналізм рекрутерів. На жаль, у російській практиці скарги на непрофесіоналізм та низький культурний рівень співробітників кадрових агентств стали частим явищем. Звичайно, далеко не всі рекрутери такі, проте зазвичай нам досить один раз зіткнутися з хамством і непрофесіоналізмом, щоб репутація хедхантерів у наших очах була остаточно зіпсована. Для багатьох менеджерів з персоналу кадрові агенції – це перша сходинка у кар'єрі, і всі свої шишки вони набивають саме там. Що не може не позначатися на претендентах.

Неповний спектр вакансій Багато кадрових агентств спеціалізуються на певних галузях (тільки будівництво, лише медицина чи лише банківська сфера). І це ще півбіди, можна просто вибрати агенцію відповідного профілю. Друга половина біди полягає в тому, що різні компанії вважають за краще віддавати зовнішнім провайдерам вакансії різних рівнів. Наприклад, менеджерів середньої ланки підбирає агентство, а низовий персонал – самі. Або навпаки. Тому може виявитися, що вакансій у компанії більше, ніж в агентстві, і саме серед них може виявитися робота вашої мрії.

Висока вартість послуг. Оскільки послуги кадрових агентств оплачують компанії-роботодавці, цей мінус стосується переважно їх. Однак і на якості роботи з претендентами він теж позначається. Агентства більше зацікавлені в тому, щоб закривати вигідніші для них вакансії, і до «другорядних» можуть ставитися абияк. А раптом саме ця вакансія виявиться вашою?

http://wday.ru/career/

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь