“`html
«Азов», «Третя штурмова», «Хартія». Усі ці три українські формування працюють як бойові одиниці та як сучасні структури, поєднуючи військову службу з результативним керуванням і піклуванням про солдатів, повідомляє The Economist. Їхній шлях починався зі скромного: «Азов» виник ще 2014 року, коли Росія вперше здійснила вторгнення на Донбас, а «Трійку» та «Хартію» сформували вже після початку повномасштабної агресії у 2022-му.
3-тю ОШБр заснував Андрій Білецький, якого колись пов’язували з ультраправими поглядами, але зараз він стриманий у висловлюваннях і, можливо, готується до політичної діяльності, пише ЗМІ. «Хартію» створив Всеволод Кожемяйко — підприємець і власник великого агропромислового холдингу на сході України. Цієї весни кожен із цих формувань виріс до корпусу, отримавши декілька додаткових бригад, тому тепер у кожному з них понад 20 тисяч військовослужбовців.
«Ми ставимося до людей не як до худоби, — стверджує Кожемяйко про “Хартію”. — Наші бійці чітко усвідомлюють свої дії, залучені до планування і повністю віддані своїй роботі».
Аналогічно до цивільного сектору, командирів батальйонів оцінюють за конкретними критеріями продуктивності — «ціною за ліквідацію противника» і «вартістю одного дня на лінії зіткнення». Крім того, у формуваннях функціонують професійні кадрові управління, щоб кар’єрний ріст не залежав від особистих знайомств. Кожемяйко навіть має намір впровадити програму для керування ресурсами, як у комерції. За його словами, робота з офіцерами старої формації — це як переконувати колишніх колгоспників у необхідності маркетингу та обліку.
Не менш значущими для рекрутингу є послуги центру підтримки Azov Care, які надають допомогу пораненим воїнам і їхнім родинам. Чоловікам, які хочуть повернутися до служби, пропонують небойові позиції. Для загиблих організовують і покривають витрати на поховання, а сім’ям допомагають оформити компенсації.
«Вони зустріли мене на вокзалі, знайшли для мене найкращу лікарню та найкращий протез, і вони на зв’язку цілодобово», — ділиться молодий лейтенант, нещодавно звільнений після трьох років перебування в полоні в Росії.
Крім військової справи, ці корпуси активно діють у соціальних мережах і на YouTube, а також співпрацюють із відомими діячами музики та спорту. «Третя штурмова», наприклад, заснувала біля Києва школу дронів KillHouse для молоді 18–25 років — приблизно чверть випускників згодом приєднуються до підрозділу. Їхня промо-кампанія у стилі «Топ Ґан» приносила до 200 заявок щодня, хоч і викликала критику, розповідає керівниця медіа Христина Бондаренко. Також «Трійка» створила потужний фільм із кадрами з передової спільно з Мстиславом Черновим, володарем «Оскара» за кінострічку «20 днів у Маріуполі», а «Хартія» залучила відомого китайського митця Ай Вейвея для розробки мерчу.
Реклама підрозділів еволюціонувала разом із війною. Спочатку «Третя штурмова» акцентувала увагу на жорстких образах зі зброєю, потім з’явилися гумористичні та спокійні сюжети — наприклад, оператор дрона в шезлонгу з написом «Літо, FPV, Третя штурмова» або бійці біля вогнища. Після невдалої контрнаступальної операції 2023-го з’явилася кампанія із зомбі та гаслом: «Якщо не воювати, пітьма переможе».
Зараз, коли мирні переговори зайшли в тупик, акцент перемістився на службу як стиль життя. На рекламних щитах «Хартії» слоган «Розвивайся в Хартії», а «Трійка» демонструє бійців із дітьми та собаками під гаслом «Ми тут, щоб жити». Плакати мають вигляд політичної агітації — і, можливо, це не випадково, пишуть журналісти. Експерти вважають, що ці корпуси можуть стати трампліном для політичних кар’єр їхніх лідерів після завершення війни.
Чому ви можете довіряти vesti-ua.net →
Читайте vesti-ua.net в Google News
“`