В Еквадорі пройшли протести та страйки через скасування субсидій на дизельне паливо

Members of the Ecuadorian Armed Forces remove debris after a protest on Pan-American Highway North in Tabacundo, Ecuador, on Tuesday. President Daniel Noboa said he would rather die than back down on his decision to eliminate diesel subsidies. Photo by Jose Jacome/EPA

Вулиці кількох провінцій Еквадору стали місцями блокування доріг та демонстрацій після того, як організації корінних народів та студенти оголосили про безстроковий національний страйк.

Протести посилилися чотири дні тому у відповідь на рішення президента Даніеля Нобоа скасувати субсидію на дизельне паливо, яка діяла понад чотири десятиліття.

Цей захід, офіційно прийнятий 13 вересня виконавчим указом, підвищив ціну на галон дизельного палива з 1,80 до 2,80 долара, що, за словами уряду, заощадить понад 1,1 мільярда доларів на рік.

Але транспортники, фермери та громадські рухи одразу ж відкинули це, заявивши, що це призведе до зростання вартості життя та підвищення цін на товари першої необхідності.

Уряд відповів оголошенням надзвичайного стану щонайменше у восьми провінціях та запровадженням щонічної комендантської години у п'яти з них, щоб стримати протести, які з середини вересня блокують ключові автомагістралі та підживлюють політичну напруженість у країні.

«На жаль, у нас уряд, який не розуміє Еквадор, уряд, який не розуміє 5,7 мільйона еквадорців, які живуть приблизно на 92 долари на місяць», – сказав Леонідас Іса, колишній президент Конфедерації корінних національностей Еквадору, в інтерв’ю CNN en Español.

Він додав: «Президент республіки не схильний до діалогу. Він має авторитарний, диктаторський підхід, який нічого доброго не робить для демократії в Еквадорі чи в регіоні».

Хоча країна залишається частково паралізованою, а мільйони людей втрачаються у виробничих секторах, Нобоа підтвердив своє рішення припинити субсидування, заявивши, що натомість розширить стипендії та компенсаційні програми.

«Перш ніж вони спробують змусити мене відступити, я б волів померти», – сказав президент під час публічного заходу.

Посилаючись на колишніх президентів Леніна Морено та Гільєрмо Лассо, які також намагалися скасувати субсидію, але були змушені змінити курс після протестів, Нобоа пообіцяв, що «не відступить, як це сталося у 2019 та 2022 роках».

Уряд Нобоа виправдовував скасування субсидій на дизельне паливо, називаючи це необхідністю для збалансування державних рахунків та скорочення витрат, які він назвав «нестійкими». Чиновники заявили, що субсидія в основному принесла користь транспортному та сільськогосподарському секторам, але також сприяла контрабанді до сусідніх країн.

Після скасування субсидії Міністерство фінансів повідомило про економію близько 25 мільйонів доларів за перші 10 днів, заявивши, що кошти будуть перенаправлені на соціальні програми, компенсаційні виплати та допомогу фермерам і транспортникам, щоб пом'якшити економічний вплив.

Заступниця міністра вуглеводнів Даніела Конде оголосила, що Еквадор надасть пріоритет інвестиціям у свої нафтопереробні заводи, щоб забезпечити більшу енергетичну незалежність та покращити якість дизельного палива, як це передбачено Указом 126, розпорядженням президента Нобоа для припинення субсидій.

З цією метою уряд виділив 3,6 мільярда доларів протягом чотирьох років на модернізацію трьох нафтопереробних заводів країни.

Вона додала, що країна очікує завершити грудень з щоденним видобутком нафти на рівні 500 000 барелів, з прогнозованим збільшенням до 536 000 барелів у 2027 році. Наразі Еквадор видобуває менше 470 000 барелів на день і витрачає майже 7 мільярдів доларів на рік на імпорт дизельного палива.

Sourse: www.upi.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь