Діловий етикет не знає дрібниць. Його правилам має «підкорятися» навіть ваш робочий кабінет та стіл. Весь простір навколо вас повинен говорити про ваші кращі ділові якості: організованість, акуратність, серйозність. Судячи з предметів, що оточують вас у робочий час, керівництво, колеги та партнери робитимуть висновки та будуватимуть стосунки.
Правило номер один : чистота – ніяких шматків паперу, зламаних ручок, крихт від їжі, серветок і т.п. Зазвичай прибиральниці не наважуються (і правильно роблять!) чіпати папери на столах співробітників – тому не вважайте за працю протирати самі. Або до приходу прибиральниці заберіть усі документи до столу. Зверніть увагу, прибиранням свого столу або кабінету необхідно займатися в неробочий час.
На робочому столі має бути письмовий прилад. До речі, намагайтеся не використовувати дешеві прозорі ручки — це псує ваш імідж. А ось підтримають ваш імідж професійні довідники, бізнес-література, відповідні каталоги, спеціалізовані журнали.
У робочому кабінеті цілком доречні годинники та фірмовий календар. На стінах можна повісити офіційні “аксесуари” організації – ліцензії, дипломи, грамоти, що свідчать про ваші професійні досягнення та успіхи. Інформаційні матеріали, оформлені відповідним чином (красива рамка), також можуть прикрасити кабінет.
На робочому місці повинно бути предметів особистого характеру. Категорично не доречна косметика та парфумерія. Рамкам із фотографіями ваших коханих, дітей, домашніх тварин також знайдіть місце вдома. М'які іграшки та зворушливі фігурки теж у ділових відносинах гратимуть проти вас. Недоречно прикрашати робоче місце різними картинками чи листівками.
Службовому приміщенню цілком підійдуть естампи, картини, гравюри. Однак будьте обережні при їх виборі. Краще віддати перевагу пейзажам, натюрмортам, що випромінюють спокій. Як прикраси просторих кабінетів менеджерів досить високого рівня використовують невеликі скульптури
Неприпустимо їсти за робочим столом. Дозволяється лише чай або кава, проте не ставте чашки та келихи на стіл без підставки, не користуйтесь одноразовим посудом. Стильно виглядають келихи з фірмовою символікою. Якщо таких немає, придбайте собі гарний скромний келих, краще не прозорий, не найдешевший, не найбільший.
Прекрасною окрасою службових приміщень є квіти. Вони не лише прикрашають, а й створюють неформальну атмосферу, пом'якшують психологічну напруженість. Переважні квіти з великим листям, також невеликі вічнозелені дерева у великих горщиках, що стоять на підлозі. Однак врахуйте, що квіти повинні бути в пристойних, краще однакових горщиках, не в'яне і чистими. Не захоплюйтеся рослинництвом у робочому кабінеті, знайте міру – заставлене горщиками підвіконня не завжди виглядає красиво. Для зрізаних квітів має бути ваза, використання пластикових пляшок та банок говорить про те, що в цій компанії ви тимчасово, швидкоплинним.
Ставтеся до правил етикету не як до цензора, що забороняє вам бути собою, а як до мудрих порад, що допомагають досягати професійних успіхів.