Посиланням до появи цієї статті стала інша стаття з «інтернетів». У ній розповідалося про те, що стати менеджером з SMM просто – достатньо знати сайти для накрутки відвідувань у групах «В Контакті».
Звичайно, нотатка була просто рекламою веб-сайтів: на це прозоро натякало те, що веб-ресурси були перераховані нижче. Але ж дійсно: менеджер із соцмереж – досить нова, але вже добре оплачувана професія для російського ринку праці. Тому вимоги, які пред'являє роботодавець до кандидата на таку посаду, на даний момент досить розпливчасті.
Що ж має знати та вміти менеджер із соцмедіа, щоб його взяли на роботу? У процесі написання цієї статті було опитано понад 20 практикуючих SMM-фахівців, яким неодноразово довелося шукати людей у свою команду. Основні пункти, на які звертають увагу роботодавці, представлені вашій увазі нижче.
Досвід
Один із найпоширеніших в Інтернеті жартів звучить так: «Хороший фахівець із соцмедіа навчається у школі, відвідує уроки алгебри та вміє розмовляти пошепки тоді, коли на уроці дзвонить замовник».
У кожному жарті є лише частка жарту. Оскільки SMM як сфера маркетингу в Росії з'явилася порівняно недавно, досвід у більшості фахівців, які претендують на вакансію, дорівнює приблизно одного року. Як показало опитування, 65% роботодавців цілком справедливо не вимагають багато чого: головне, бажання вчитися та вміння «схоплювати» нові знання на льоту.
Але ці очікування іноді виявляються завищеними. Тимур Краснобриджев, адміністратор групи «Клуб любителів Nokia» Vkontakte: «Цю низку знайомих з «великих агентств» відзначають просту нездатність «нагонщиков-ботоводов» і «студентів-мегафахівців» просто адекватно мислити і вміти працювати» .
Ентузіазм та зацікавленість тематикою
«Важливо, щоб робота приносила задоволення. Мається на увазі те, що людина має бути сама зацікавлена у предметі роботи. Тобто за інших рівних умов краще буде той, хто сам цікавиться тематикою проекту. Наприклад, не «айс» садити на автомобільну тематику людини, яка розуміється на банківській сфері, а машини терпіти не може» , – Антон Лабренц, начальник відділу комунікацій у «Рідкісна марка».
Наявність портфоліо
Більшість роботодавців упевнена, що досвідчений фахівець із SMM обов'язково повинен мати портфоліо. Що саме має бути у «портфелі» SMM-менеджера?
Ось коментар з цього приводу від спеціаліста з маркетингу та PR у «Воді Новокур'їнській» Валентина Берестовського: «У портфоліо важливо побачити, що виконавець виконував роботи, якість яких вас влаштує або вища, ніж вам треба. Якщо є прогрес – це також дуже позитивно. Наявність амбітних нездійснених проектів показує креатив на раз – відразу зрозуміло, де вплив замовника, а де можливості виконавця (50% замовник псує роботу виконавця)».
Можливість не працювати в офісі
Для більшості SMM-начальників, в принципі, не важливо, де їх підлеглі. Можливо, це пов'язано з тим, що специфіка роботи фахівця із соціальних медіа і так передбачає постійне знаходження «онлайн», тобто зв'язатися з колегою можна практично завжди.
Ось думка Арсенія Камишева, спеціаліста з SMM в «RA-Digital»: «У мене тут трохи своєрідний підхід – мені взагалі дилери-фрілансери, які прийшли до цієї роботи досвідченим шляхом (не через капризи-нестиковки-тренди), подобаються набагато більше офісних працівників. Тому що вимушені працювати, щоб заробляти гроші, і можуть це робити – віддаленцям недостатньо відсиджуватися за гроші».
Однак існують і ті, хто принципово набирає співробітників тільки в офіс – можливо, це також пов'язано з можливістю контролювати менеджера в робочий час.
Чотири базові принципи , на яких ґрунтуються роботодавці при прийомі на роботу, досить прості та логічні: досвід, ентузіазм, наявність портфоліо та можливість роботи в офісі. Прочитайте їх і просто візьміть до уваги, тому що головне в роботі – бажання і вміння власне працювати. Тому, якщо ви хочете стати менеджером SMM, просто станьте їм. І тоді вас візьме на роботу практично будь-який роботодавець.