Люди – це основа лідерства. Одна стара мудрість говорить: «Якщо хтось вважає, що йде на чолі, але за ним ніхто не слідує, значить, він просто гуляє сам собою». Якщо ви не вмієте будувати взаємини з людьми, вони не йдуть у ногу з вами. З часом взаємини або створять вас як успішного лідера, або в кінець вас зведуть.
Взаємини у команді – це фундамент будь-якого бізнесу. Якими будуть взаємини з людьми, такою буде основа «вдома». Правильні взаємини схожі на добре замішаний розчин між цеглою. Чим якісніший розчин, тим краще зчеплення, тим стійкіше стіни, тим довговічніша будова.
Виходячи з мого досвіду роботи з людьми, хочу виділити наступні чотири основні стовпи роботи з командою.
• Найцінніше надбання кожного керівника – люди.
• Найважливіша якість лідера – уміння спілкуватися з людьми.
• Успішний лідер здатний керувати різними групами людей, тому що головне в лідерстві – люди.
• Можна вміти знаходити з людьми спільну мову, не будучи хорошим лідером, але не можна бути хорошим лідером, не вміючи знаходити спільну мову з людьми.
Я виявила, що кожен лідер веде себе одним із трьох способів: 1) використовує людей, 2) уникає людей і 3) поважає та любить людей. Головне, більше помічати добрі якості людини, а не її недоліки.
Справжній керівник той, хто бере на себе відповідальність за здоровий характер та розвиток своїх стосунків з людьми.
Найбільша та непробачна помилка багатьох лідерів у тому, що вони відокремлюють керівництво від взаємин. Це трапляється, коли керівник обіймає посаду лідера і вважає, що люди слідуватимуть за ним через його становище. Але найчастіше виходить так, що люди не хочуть слідувати за таким керівником.
Керівник, у свою чергу, звинувачує людей у їхніх вчинках, не помічаючи своїх проколів у відносинах з ними. Ситуацію можна і потрібно виправити.
Що ж має знати кожен керівник про людей, які перебувають у його команді?
1. Люди почуваються незахищеними. Дайте їм упевненість. Більшість людей у якійсь сфері життя відчувають невпевненість. Невпевнені, незахищені люди завжди шукають безпеку. І шукатимуть її насамперед у свого лідера. Коли вони отримають впевненість від керівника, вони створять найбезпечніше оточення.
2. Люди мають проблеми. Насамперед почніть говорити про них. Спочатку потрібно їм допомогти, а потім чекати на ефективну віддачу в роботі. Більшість людей, маючи проблему, думають, що їхня ситуація – зовсім особлива.
3. Людям подобається почуватися особливими. Показуйте їм, що ви цінуєте їх. Говоріть їм щиро та конкретно, що ви насправді думаєте про них. Не бійтеся демонструвати це на людях, нехай інші знають, як і за що ви цінуєте людину.
4. Люди чекають, що завтра буде краще. Дайте їм надію. Будь-яка людина живе очікуванням кращого. Де немає надії на майбутнє, там немає сили на сьогодні.
5. Люди потребують розуміння. Уважно прислухайтеся, про що вони говорять, про що плачуть, про що мріють, над чим сміються, що планують… Беріть на замітку все почуте.
6. Людям не вистачає напряму. Покажіть їм його. Лідер має знати шлях сам. Він повинен також сам йти цим шляхом і показувати його іншим.
7. Люди емоційно виснажуються. Постійно підбадьорюйте їх. Багато років тому проводився експеримент на здатність переносити біль. Скільки може людина простояти босоніж у відрі з крижаною водою? З'ясувалося, що коли хтось при цьому був присутній і підбадьорював, і підтримував того, хто стояв у воді, той міг протриматися вдвічі довше, ніж на самоті.
8. Люди хочуть бути успішними. Допоможіть їм здобувати перемоги, маленькі та великі. Тим самим ви придбаєте друга на все життя. Майте самі як лідер бойовий дух, будьте наповнені оптимізмом, енергією, наснагою. Людям хочеться належати до команди, яка досягає запланованої мети.
9. Люди хочуть мати стосунки один з одним. Надайте їм середовище спілкування. Застосовуйте у спілкуванні «Принцип 101%». Знайдіть 1% загального з людиною та приділіть цьому 100% своєї уваги. Люди не можуть без спілкування, їм важко працювати на самоті.
10. Люди шукають зразок для наслідування. Стати для них прикладом. Як правило, люди роблять те, що бачать.
Невелике домашнє завдання вам, керівник. Не полінуйтеся та приділіть час роздумам на цю тему, і спробуйте відповісти на такі запитання.
– Які найбільші труднощі ви маєте у спілкуванні?
– Складіть список людей, яких, як вам здається, ви найменше опікувалися та виявляли участь у їхньому житті?
– Почніть думати про те, як можна почати долати ці труднощі та будувати з цими людьми близькі стосунки?
Ви можете працювати з людьми та працювати ефективніше, ніж учора! Вірте в людей, вірте в себе, вірте у свій успіх!