Як «літаючі човни» доставляють електромобілі в океан — за допомогою Леброна Джеймса та Тома Брейді

RaceBird команди Aoki ковзає по своїх гідрокрилах під час вільного тренування в Досі 21 лютого. (Зображення: Dan Bathie/Spacesuit Media)

Ковзаючи по воді на тонких гідрокрилах, вони більше схожі на низько летючі НЛО, ніж на човни.

Але «RaceBirds» серії E1 — одномісні електричні моторні човни з двигунами на 6000 вольт, які можуть розвивати швидкість до 50 вузлів (58 миль на годину або 93 кілометри на годину) — далеко не позаземні. Натомість вони є частиною швидкозростаючого виду спорту, який сподівається вивести електромобілі на воду.

Це і є основою чемпіонату світу UIM E1. Його називають «Формулою-1 моря», і він вже має підтримку таких зіркових власників команд, як Вілл Сміт, Леброн Джеймс, Том Бреді, Рафаель Надаль, Серхіо Перес та Вірат Колі.

Вам може сподобатися

  • Цей акумулятор електромобіля повністю заряджається всього за 18 секунд — і він щойно отримав зелене світло для масового виробництва

  • Студенти створили новий «гібридний дрон» — спостерігайте, як він літає в повітрі, а потім плавно пірнайте під воду

  • Знайомтесь, Skydweller: дрон на сонячній енергії, який може літати 90 днів поспіль — він ширший і в 160 разів легший за Boeing 747.

Чемпіонат 2025 року, другий захід серії, проходитиме у семи локаціях: Джидда, Саудівська Аравія; Доха, Катар; Дубровник, Хорватія; Озеро Маджоре, Італія; Монако; Лагос, Нігерія; та Маямі. Це сцена, де дев'ять команд змагаються за звання чемпіонів на воді. Однак для засновників змагань це не просто змагання. Вони хочуть довести, що електродвигуни можуть здійснити стрибок в океан.

«Рухливість води негативно впливає на забруднення», – сказав Live Science Роді Бассо, колишній науковець NASA та інженер Формули-1, співзасновник і генеральний директор E1. «Сталий розвиток зараз стає майже складним словом. Все почалося з комунікації та усвідомлення, які були необхідні; у нас є проблема. Але тепер ми не можемо продовжувати підживлювати цю тривогу; нам потрібне рішення. Човен – це рішення».

Народжується новий вид спорту

Натхнення Бассо для створення E1 прийшло на початку пандемії COVID-19, коли він та Алехандро Агаг — нині голова та співзасновник E1, а також піонер чемпіонатів Формули E та Extreme E з електромотоспорту — прогулювалися вздовж лондонської річки Темзи.

Після того, як Бассо запропонував ідею чемпіонату з електромоторних човнів, Агаг забезпечив інвестиції та досвід у автоспорті, необхідні для запуску розробки, тобто з поверхні води. Натхненний тим, як птахи ковзають по водних поверхнях, засновниця Seabird Софі Хорн розробила човен довжиною 7,3 метра, щоб піднімати свій корпус на висоту понад 1 м над поверхнею зі швидкістю 31 км/год.

«Це трохи схоже на те, як тягнути назад за важелі керування літаком: під час кренування він пікірує, тож ви ніби віддаляєтесь назад», – сказав Live Science Сем Коулман, пілот команди Brady, який виграв перший чемпіонат світу E1 у 2024 році. «Це набагато більше схоже на політ, ніж на керування човном».

19 липня в Монако на великій швидкості зіткнулися команди RacaBirds команди Rafa та Бразилії.

Завдяки цьому досягненню човни створюють набагато менше хвиль, коли їх балансують на трьох крилоподібних крилах, що зменшує ерозію берегової лінії. Це також зменшує тертя об воду, що дозволяє збільшити швидкість човнів. Ці конструктивні елементи в поєднанні з 20-секундним прискоренням підвищують потужність акумулятора з 95 до 140 кіловат, дозволяючи човнам розвивати швидкість 50 вузлів.

Але підвищена швидкість має й деякі суттєві недоліки. Підняття RaceBirds на рами може зробити їх швидшими, але також робить їх нездатними виконувати різкі повороти. Це також створює ризик кавітації — утворення бульбашок повітря — у воді внизу.

«При швидкості близько 50 вузлів вони стають нестабільними», – сказав Бассо. «Вода навколо крила починає булькати, тому тиск і сила, що підштовхують човен вгору, зменшуються, і тоді човен може зруйнуватися. І це відбувається майже без попередження».

«Тож зараз пілоти розвивають неймовірну чутливість і розуміння, знаходять, де саме знаходиться цей момент, і рухаються на межі цього моменту», – додав він.

Це означає, що пілоти повинні ретельно контролювати, коли використовувати свої прискорювачі та коли піднімати свої човни на рампами під час перегонів, у яких вони змагаються в серії випробувань на час, щоб кваліфікуватися до фінальної битви п'яти човнів до фінішу.

Щоб перемогти конкурентів, вони повинні знайти правильну гоночну траєкторію на поворотах. Це може означати проходження широкої дуги, сидячи на своїх фойлах, або врізання у воду поблизу буїв, перш ніж мчати геть на своєму поштовху, і все це одночасно долаючи бурхливі води, що створюються іншими човнами.

YouTube

Дивитися далі

Це вимагає величезної концентрації та прийняття рішень за частки секунди, що ще більше ускладнюється температурою в кабіні, яка може підніматися до 167 градусів за Фаренгейтом (75 градусів за Цельсієм).

«Це виснажливо; це як сидіти в сауні та намагатися керувати гоночним симулятором, який підстрибує вгору-вниз», – сказав Коулман. «Вікно настільки мале, що можна бути абсолютно ідеальним, а потім раптом відхилятися на один градус від налаштувань дифферента, і цього достатньо, щоб викликати морську свиню або коливання, від яких потрібно багато часу, щоб оговтатися».

Щоб допомогти пілотам показати найкращі результати, команди інженерів на березі аналізують дані, зібрані з кожної частини човна, перш ніж повідомляти їх по радіо. Власники команд також уважно стежать за результатами перегонів.

«Том Брейді — власник нашої команди, і з мого боку це звучить дуже сюрреалістично. Але найголовніше те, що він цим захоплюється», — сказав Коулман. «Він стежить за цим. Це як коли Рафа та Вілл Сміт були на озері Комо: вони чудово провели час, їм сподобалося, вони розуміють це, і видно, що вони надзвичайно конкурентоспроможні, і в них є чудова можливість привернути увагу до нового виду спорту, а потім допомогти йому піднятися на новий рівень. Я думаю, що це справді захоплива подорож, в якій ми перебуваємо».

Рухаючись у тиші

Щоб гонки залишалися актуальними та конкурентоспроможними, до двигунів та гвинтів RaceBirds постійно вносяться зміни. Конструктивні зміни спрямовані не лише на покращення продуктивності та керованості, але й на мінімізацію впливу практично безшумного літального апарату з нульовим рівнем викидів на навколишнє середовище.

Результатом є електричне судно, яке приблизно в 50 разів тихіше, ніж традиційні човни з двигунами внутрішнього згоряння, за словами Карлоса Дуарте, головного наукового співробітника E1. Дуарте, морський біолог, який отримав Японську премію 2025 року за внесок у дослідження морської та прибережної екології, працює через E1 над добровільними схемами з промисловістю, щоб зробити судна тихішими.

Команда RaceBird чекає у воді перед фіналом E1 у Монако 19 липня.

«Як ми бачили під час карантину через COVID, при зниженні шуму [суден] лише на 20% з усього світу надходили повідомлення про великих морських тварин у районах, де їх не бачили десятиліттями», – сказав Дуарте виданню Live Science. «Тож це легкодоступне рішення, яке дуже легко вирішити. І насправді, вирішення проблеми шуму створює переваги для операторів човнів, оскільки електричні човни не тільки безшумні, але й більш економічно ефективні, ніж човни з двигунами внутрішнього згоряння».

Дуарте також контролює зусилля щодо покращення водних шляхів та екосистем у містах проведення перегонів E1. Ці заходи включають відновлення та збереження водних ресурсів, а також кроки щодо компенсації впливу самих перегонів на навколишнє середовище.

Він розглядає побудову партнерських відносин із зацікавленими сторонами через E1 як життєво важливий шлях для відновлення довкілля — зокрема, подалі від затяжних політичних конференцій, де, за його словами, «незважаючи на мої наукові досягнення в морському просторі», він і вчені загалом не мають впливу.

«Реальність така, що в мене немає права голосу, але я хочу допомогти тим, хто має право голосу, донести повідомлення, які, на мою думку, потрібно донести до суспільства», – сказав Дуарте. «Тож це також платформа, де мені може допомогти підхід лідера команди E1, знаменитостей з голосами».

Сезон 2025 року в E1 триватиме з 25 січня по 8 листопада, а майбутні гонки відбудуться 5 жовтня в Лагосі та 8 листопада в Маямі.

Бен Тернер, редактор популярних новин, виконуючи обов'язки редактора соціальних посилань

Бен Тернер — британський письменник і редактор Live Science. Він висвітлює фізику та астрономію, технології та зміну клімату. Він закінчив Університетський коледж Лондона зі ступенем з фізики елементарних частинок, перш ніж стати журналістом. Коли він не пише, Бен любить читати літературу, грати на гітарі та бентежити себе шахами.

Ви повинні підтвердити своє публічне ім'я, перш ніж коментувати

Будь ласка, вийдіть із системи, а потім увійдіть знову. Після цього вам буде запропоновано ввести своє ім'я для відображення.

Вийти Читати далі

Цей акумулятор електромобіля повністю заряджається всього за 18 секунд — і він щойно отримав зелене світло для масового виробництва

Студенти створили новий «гібридний дрон» — спостерігайте, як він літає в повітрі, а потім плавно пірнайте під воду

Знайомтесь, Skydweller: дрон на сонячній енергії, який може літати 90 днів поспіль — він ширший і в 160 разів легший за Boeing 747.

Китай будує рекордну плавучу вітрову турбіну — вона може змінити обличчя відновлюваної енергетики

З Нью-Йорка до Лос-Анджелеса за 3 години? Виконавчий указ може зробити це можливим до 2027 року, знову відкривши двері для комерційних надзвукових польотів

Крихітні пристрої, що рухаються сонячним світлом, можуть досліджувати таємничу область земної атмосфери. Найновіше в галузі електромобілів.

Лазер розміром з пенні може допомогти безпілотним автомобілям бачити світ набагато чіткіше

Цей акумулятор електромобіля повністю заряджається всього за 18 секунд — і він щойно отримав зелене світло для масового виробництва

Електромобілі: Факти про транспортні засоби, які змінюють дорожній транспорт

Електромобілі можуть заряджатися на 500% швидше в морозну погоду згідно з новим відкриттям

Китайська технологія надшвидкої зарядки вдвічі швидша, ніж у Tesla — повністю заряджає електромобілі всього за 6 хвилин

Модель A від Alef — одномісний «ретро»-літаючий автомобіль — на крок ближче до польоту. Найновіші статті.

Крижана печера Нарусава: Лавова труба, що переповнена 3-метровими крижаними стовпами біля підніжжя гори Фудзі

Сильний біль у коліні жінки виявив «золоті нитки» в її суглобах

Гігантський піщаний «слимак» повзе заплавами в Казахстані, але незабаром може замерзнути.

Танцівниці Ханіва: 1500-річні примарні фігурки, які, як вважається, утримують душі померлих

Лоугаріма: «зникаюче озеро» в Північній Ірландії, яке таємничим чином висихає та знову наповнюється протягом кількох годин

Рідкісний стан змусив жінку сприймати людей як драконів ОСТАННІ СТАТТІ

  • Ураган Кіко 4-ї категорії прямує до Гаваїв, але, за прогнозами синоптиків, він ослабне, перш ніж досягне їх.

  • Огляд об'єктива Canon RF 100mm f/2.8L Macro IS USM
  • 3. Крижана печера Нарусава: Лавова труба, що переповнена 3-метровими крижаними стовпами біля підніжжя гори Фудзі
  • 4. Чи вважаєте ви, що нам слід зупинити розвиток штучного інтелекту, перш ніж він стане загрозою для нашого виду?
  • 5. Ген, який людські предки втратили мільйони років тому, може допомогти в лікуванні подагри
  • Live Science є частиною Future US Inc, міжнародної медіагрупи та провідного цифрового видавництва. Відвідайте наш корпоративний сайт.

    • Про нас
    • Зв'яжіться з експертами Future
    • Умови та положення
    • Політика конфіденційності
    • Політика щодо файлів cookie
    • Заява про доступність
    • Рекламуйтеся у нас
    • Веб-сповіщення
    • Кар'єра
    • Редакційні стандарти
    • Як запропонувати нам історію

    © Future US, Inc. Повний 7-й поверх, 130 West 42nd Street, Нью-Йорк, штат Нью-Йорк, 10036.

    var dfp_config = { “site_platform”: “vanilla”, “keywords”: “тип-новини-щоденно,serversidehawk,відеоартикл,van-enable-adviser-

    Sourse: www.livescience.com

    No votes yet.
    Please wait...

    Залишити відповідь