З початку року НСЗУ зафіксувала близько сотні звернень про побори в лікарнях

З початку 2025 року НСЗУ зафіксувала близько сотні звернень щодо поборів у медичних закладах. 05.04.2025 03:19 Укрінформ Про це під час телевізійного ефіру повідомила голова НСЗУ Наталія Гусак, передає кореспондент Укрінформу.

«Минулого року ми задокументували близько 760 звернень щодо вимагання коштів із закладів охорони здоров’я. З початку 2025 року таких повідомлень було близько 100. Минулого року спільно з правоохоронними органами та адміністрацією за цими скаргами ми успішно стягнули пацієнтам 250 тисяч гривень», – зазначив Гусак.

Вона зазначила, що на сайті НСЗУ є дашборд, який представляє своєрідний антирейтинг лікарень за скаргами, які вони отримали від пацієнтів.

«Скарги різні – це і відмови в наданні медичних послуг, і вимоги грошей. Отже, ці скарги відіграють роль у системі ризик-орієнтованого моніторингу закладів охорони здоров’я Національної служби здоров’я. Ми постійно наголошували, що коли керівник підписує контракт із Національною службою здоров’я, він зобов’язується пропонувати лікування згідно з пакетами, викладеними в договорі, безкоштовно та відповідно до встановлених стандартів і протоколів», – зазначив голова. Пояснила Національна служба здоров’я.

За її словами, у коридорі лікарні має бути інформаційний табло, де чітко вказано (як зазначено в договорі з НСЗУ), які пакети та медичні послуги в цьому закладі надаються безкоштовно.

Гусак уточнив, що на цій же викладці має бути також інформація про залишки ліків, які були закуплені централізовано або за власні кошти закладу.

Громадян також просять звертатися на гарячу лінію НСЗУ за номером 1677, де оператори можуть оперативно перевірити, чи є у лікарні договір на певну послугу. Вони також нададуть інформацію про те, чи є оплата за певну послугу, і запропонують інструкції щодо того, як подати скаргу, якщо у громадянина вимагають гроші.

«Щодо «благодійної допомоги» пацієнти мають право отримати інформацію безпосередньо від лікуючого лікаря. Якщо такої інформації не буде надано, то вони можуть отримати роз’яснення у керівника, чи справді послуга, за якою їх іноді просять або просто вимагають «благодійну допомогу», підпадає під програму медичних гарантій», – уточнив голова РНБО.

Як повідомляв Укрінформ, Міністерство охорони здоров'я спільно з НСЗУ розпочали перевірку фактів вимагання грошей від пацієнтів Вінницького кардіологічного центру.

Хабарництво Медицина Лікарняні гроші Національна служба охорони здоров'я

Источник: www.ukrinform.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь