В Україні стартував основний етап дослідження якості освіти PISA-2025

18.03.2025 о 04:25 в Україні розпочався первинний етап оцінювання якості освіти PISA-2025, повідомляє Укрінформ. Цей знаковий етап міжнародного дослідження PISA-2025 триватиме до 4 травня.

Про це повідомляє Український центр оцінювання якості освіти (УЦОЯО), передає Укрінформ.

«Цей основний етап широкого міжнародного оцінювання охопить понад 10 000 українських 15-річних учнів та студентів із 298 навчальних закладів, відібраних за допомогою спеціального процесу, встановленого міжнародною організацією формування вибірки Westat», – йдеться у звіті.

Зважаючи на поточні обставини безпеки, для дослідження було обрано репрезентативну вибірку закладів як із сільської, так і з міської місцевості з 17 регіонів: Вінницької, Волинської, Житомирської, Закарпатської, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Львівської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Тернопільської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей та Києва.

Учасники проведуть оцінювання та заповнять анкети в цифровому форматі в спеціалізованому онлайн-середовищі PISA.

Вони виконуватимуть індивідуальний набір тестових запитань, який може включати завдання з трьох основних областей PISA: читання, математики та природничих наук, разом з інноваційною областю PISA «Навчання в цифровому світі» (LDW) і додатковою областю – оцінювання іноземної мови (FLA). Наукова сфера є центральною для циклу PISA-2025, тобто значна частина учасників під час оцінювання вирішуватиме завдання, пов’язані з науковими дисциплінами.

В УЦОЯО пояснили, що основною метою PISA є оцінка рівня компетентності підлітків у певній сфері, зокрема їх здатності ефективно застосовувати знання, отримані в освітньому середовищі та поза ним, у різних життєвих сценаріях.

Завдання PISA доступні як українською мовою на сайті PISA.Ukraine, так і англійською мовою в розділі «Які тести використовуються в PISA?».

«Окрім тестування, учні та студенти також заповнюватимуть анкети. Цей елемент є ключовим для дослідження PISA, оскільки допомагає нам глибше зрозуміти фактори, які впливають на успішність підлітків», — підкреслили в УЦОЯО.

Також опитування пройдуть адміністрації закладів-учасників. Ці анкети мають на меті дослідити типову педагогічну практику педагогів, зібрати дані про склад викладацького складу, оцінити наявні матеріально-методичні ресурси для навчального процесу, серед іншого. Оскільки Україна є однією з 22 країн, які проводять оцінювання з іноземної мови (FLA), адміністрація також надаватиме інформацію в анкетах щодо умов вивчення англійської мови у своїх закладах.

Усі дані PISA знеособлені та використовуються для створення показників на національному рівні, а не для будь-якої конкретної установи чи регіону. Головна мета дослідження — оцінити освітні досягнення України в міжнародному контексті, порівняти їх з результатами інших країн і визначити шляхи розвитку нашої системи освіти на основі досвіду країн із високими показниками.

В УЦОЯО наголошують, що Україна втретє бере участь у дослідженні PISA і вдруге в умовах повномасштабного вторгнення.

Сьогодні були оприлюднені результати циклів PISA-2018 та PISA-2022, тож участь у PISA-2025 дасть змогу не лише порівняти досягнення українських школярів із попередніми результатами, але й оцінить вплив війни на систему освіти та виявить критичні виклики, які потребують оперативних дій. Отримані дані стануть основою для прийняття зважених рішень у сфері загальної середньої освіти, спрямованих на її відновлення та розвиток.

Як повідомляв Укрінформ, Міністерство освіти і науки ініціювало Екосистему для зменшення втрат школярів у навчанні.

За даними PISA-2022, освітні невдачі серед українських дітей досягають приблизно 1,5–2 років.

Освіта Дослідження УЦОЯО

Источник: www.ukrinform.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь